اخذ مجوز دوره دکتری رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه مجازی المصطفی
کد خبر: 4036243
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
رئیس دانشگاه مجازی جامعه المصطفی خبر داد:

اخذ مجوز دوره دکتری رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه مجازی المصطفی

رئیس دانشگاه مجازی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: دانشگاه مجازی المصطفی بر آن است تا بتواند مجوز برگزاری دوره‌های دکتری رشته‌های علوم‌انسانی را اخذ کند.

سعید ارجمندفر، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید ارجمندفر، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از برگزاری نخستین آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی المصطفی ویژه ایرانیان، در دو رشته «دین و رسانه» و «حقوق خصوصی» خبر داد.

وی، با بیان اینکه براساس مجوز‌های اخذ شده از وزارت علوم، مشکل جذب دانشجویان ایرانی در دانشگاه مجازی المصطفی برطرف شده است، اظهار کرد: برای نخستین بار، جذب دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی المصطفی ویژه ایرانیان، در دو رشته «دین و رسانه» و «حقوق خصوصی» برگزار شد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه علی‌رغم فاصله کم زمان فراخوان تا زمان برگزاری آزمون، تعداد چشمگیری از دانش‌پژوهان در آزمون ثبت نام کردند، افزود: با هماهنگی سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، از سال ۱۴۰۱ دانشگاه مجازی به صورت رسمی در آزمون‌های جامعةالمصطفی حضور داشته و مخاطب جذب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ارجمندفر، با تأکید بر اینکه دانشگاه مجازی المصطفی براساس اقتضائات زمانی و نیازسنجی مخاطبان، برخی از رشته‌ها را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته است، گفت: پس از مخاطب‌شناسی، دوره‌های پودمانی رشته‌ها تشکیل و جذب مخاطب شد و لذا دوره‌های بلندمدت ناظر به مخاطبان دوره‌های پودمانی پیگیری می‌شود.

وی بر اهمیت تأمین محتوا‌های آموزشی الکترونیکی مطابق با سرفصل رشته‌ها تأکید و بیان کرد: نمره شرکت کنندگان در دوره‌های پودمانی، پس از ورود به رشته، تطبیق‌سازی می‌شود؛ ورود به دوره‌های پودمانی بدون اخذ شهریه و ناظر به کشف استعداد و علاقه مخاطبان هدف‌گذاری می‌شود.

رئیس دانشگاه مجازی‌المصطفی، با اشاره به اینکه دوره‌های پودمانی صرفه‌جویی زیادی در هزینه مالی و زمانی دانشجویان دارد، افزود: دانشگاه مجازی المصطفی بر آن است تا بتواند مجوز برگزاری دوره‌های دکتری رشته‌های علوم انسانی را اخذ کند.

وی، با بیان اینکه دانشگاه مجازی المصطفی آمادگی دارد برخی از واحد‌های دوره دکتری پژوهشی را با همکاری معاونت پژوهش المصطفی در قالب غیرحضوری برگزار کند، اظهار کرد: در آزمون کنونی، ۴۵ نفر از ثبت نام کنندگان ناظر به تطبیق‌های صورت گرفته، موفق به اخذ مجوز حضور در آزمون شدند؛ این آزمون همزمان در نمایندگی‌های جامعةالمصطفی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارجمندفر، با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم اولویت جذب ایرانیان در دانشگاه مجازی، ویژه المصفائیان و ایرانیان مقیم خارج کشور باشد، بیان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی آماده فراهم سازی زمینه تحصیل ایرانیان خارج کشور در رشته‌های علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی است.

انتهای پیام
captcha