چهاردهمین جشنواره قرآنی و حدیثی خانواده طلاب به کار خود پایان داد
کد خبر: 4035303
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
با تقدیر از برگزیدگان:

چهاردهمین جشنواره قرآنی و حدیثی خانواده طلاب به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی و حدیثی خانواده طلاب حوزه‌های‌علمیه با حضور مدیران جامعةالمصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه‌های‌علمیه و با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

چهاردهمین جشنواره قرآنی و حدیثی خانواده طلاب به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی و حدیثی خانواده طلاب حوزه‌های‌علمیه، 20 بهمن‌ماه با حضور مدیران جامعةالمصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه‌های‌علمیه و با تقدیر از برگزیدگان در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی فقه واصول المصطفی به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شمسی‌پور، معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی و دبیر چهاردهمین جشنواره در این مراسم، اظهار کرد: خانواده طلاب غیر ایرانی و ایرانی در واقع سفیران گویا و مبلغان اسلام، مذهب و انقلاب اسلامی بوده و مورد توجه ویژه مدیران و برنامه‌ریزان جامعةالمصطفی العالمیه هستند.

وی به برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، تربیتی و مهارتی ویژه همسران و فرزندان طلاب غیرایرانی اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقای سطح علمی، دانشی و مهارتی خانواده طلاب غیرایرانی، دوره‌های متنوع تربیت مربی قرآن، دوره‌های ویژه روخوانی، روان‌خوانی و همچنین روش‌های آموزش قرآن کریم به نونهالان با عنوان«گل‌های بهشتی» را در ۸ مرحله برگزار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام شمسی‌پور به تربیت 100 مربی آموزش قرآن اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ، تجوید، داور مسابقات قرآنی، تربیت حافظان کل و همچنین دوره‌های تخصصی صوت، لحن و.. از دیگر برنامه‌های در حال انجام معاونت خانواده امورطلاب جامعةالمصطفی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرایند چهاردهمین جشنواره قرآنی خانواده‌های طلاب المصطفی پرداخت و افزود: چهاردهمین جشنواره با همکاری معاونت امور خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با موفقیت پشت سر گذاشته شد. این جشنواره، در سطوح مختلف سنی شامل نونهال، پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و بالاتر، همچنین همسران از ۶۴ ملیت جهان، حضوری متنوع را رقم زده است.

حجت‌الاسلام شمسی پور به رشته‌های مختلف این دوره از جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعةالمصطفی اشاره کرد و اذان، تفسیر قرآن کریم، تواشیح، حفظ سور منتخب، حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم، دعاخوانی، قرائت آزاد، ترتیل، نقاشی و همخوانی را رشته‌های متنوع این دوره از جشنواره دانست.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را از ویژگی‌های بارز چهاردهمین جشنواره دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌های قرآنی و به کارگیری اقدامات عملیاتی، همیاری و همکاری همه بخش‌ها، از تعداد دو هزار و ۸۴۵ شرکت‌کننده در سال گذشته، امسال شاهد حضور چهار هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده هستیم.

معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی، با بیان اینکه آراستگی خانواده المصطفائیان به آموزه‌های قرآنی، تأثیر بسزایی در گسترش معارف قرآنی در عالم خواهد داشت، یادآور شد: همه فعالیت چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعةالمصطفی در قالب ۵۷ رشته‌مقطع، ترسیم و برگزار شده است.

حجت‌الاسلام شمسی‌پور، تربیت مربی قرآن کریم و برپایی دوره‌های مختلف در قالب‌های متنوع را از رویکرد‌های جدید مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی توصیف کرد و ادامه داد: دیدار‌های قرآنی از خانواده‌های جامعةالمصطفی پیگیری می‌شود؛ همچنین ضمن تقویت بنیه‌های تجوید، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در میان خانواده المصطفائیان، توسعه مراکز قرآنی در عرصه بین‌الملل، یکی از رویکرد‌های مرکز امور طلاب و خانواده‌ها به شمار می‌رود.

در پایان مراسم، با حضور مدیران جامعةالمصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha