حضور 22 هزار نفر از خانواده طلاب در چهاردهیمن جشنواره قرآنی المصطفی
کد خبر: 4034987
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
مدیرکل ارتباطات مرکز خدمات حوزه‌های‌علمیه خبر داد:

حضور 22 هزار نفر از خانواده طلاب در چهاردهیمن جشنواره قرآنی المصطفی

مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکزخدمات حوزه‌های علمیه از مشارکت ۲۲ هزار همسر و فرزند طلاب ایرانی در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی خانواده طلاب خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحمید فقیهی، مدیرکل امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید فقیهی، مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ۱۹ بهمن ماه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه هم‌اکنون 40 هزار همسر و فرزند از ۱۴ هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی از ملیت‌های مختلف در ایران ساکن هستند، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قریب به چهار هزار و 100 نفر برگزیده در قالب ۵۷ رشته که بعضا در یک یا دو رشته متفاوت شرکت داشته‌اند، با یکدیگر به رقابت پرداختند که اگر بخواهیم به صورت «نفر رشته» بیان کنیم، بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر رشته شامل هزار و ۵۵۳ فرزند پسر، دو هزار و ۱۵۳ فرزند دختر و ۳۸۸ نفر از همسران طلاب در دوره چهاردهم مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد مضاعفی هستیم.

وی با اشاره به بخش داخلی مسابقات خانواده طلاب ایرانی افزود: در این دوره ۲۲ هزار شرکت کننده در قالب همسران و فرزندان طلاب، حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهرا(س)، اعم از شیعه و اهل سنت در قالب دومین جشنواره قرآنی«طه» به رقابت پرداختند که امید است با رفع برخی موازی کاری‌ها این مسابقات در بخش خانواده طلاب و فضلای ایرانی اعم از شیعه و سنی از خانواده طلاب غیر ایرانی به صورت مستقل‌تر برگزار شود.

حجت‌الاسلام فقیهی یادآور شد: این جشنواره قرآنی به همت مرکز خدمات ویژه خانواده طلاب ایرانی برگزار شده که قسمت بین‌الملل آن بر عهده جامعةالمصطفی است.

وی بیان کرد: در سال آینده هم این همکاری بین مرکز خدمات حوزه و جامعه المصطفی با هدف تقویت و رونق فعالیت‌های فرهنگی برای طلاب و خانواده‌های آن‌ها انجام خواهد شد و امید است، فراخوان جشنواره قرآنی سال آینده نیز در فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام شود.

حجت‌الاسلام سیدحمید فقیهی، مدیرکل امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه

مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه همسران طلاب به عنوان مبلغه و یار فرهنگی در کنار آن‌ها فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: خانواده‌های طلاب ایرانی و غیرایرانی به عنوان سفیران انقلاب اسلامی و مکتب تشیع دوشادوش همسران خود در ایران و سراسر جهان هستند.

حجت‌الاسلام فقیهی با بیان اینکه طلاب، الگو و پیشگامان سبک زندگی اسلامی هستند، اظهارکرد: اگر خانواده طلاب را به عنوان حلقه اول این مسئله در نظر بگیریم، باید گفت که زندگی و سبک زندگی طلبه و خانواده او برای جامعه بسیار مهم است پس اگر زندگی او مناسب باشد حتما می‌تواند الگو قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر چند همسر یک طلبه، طلبه نیست، اما می‌تواند به عنوان یک مبلغه و یار فرهنگی در کنار طلاب فعالیت کند.

انتهای پیام
captcha