اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی خانواده‌های طلاب المصطفی برگزار می‌شود
کد خبر: 4034977
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
فردا؛

اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی خانواده‌های طلاب المصطفی برگزار می‌شود

معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده جامعةالمصطفی از برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب المصطفی خبر داد و گفت: این مراسم فردا 20 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

سیدعلی شمسی پور، معاون امور خانواده طلاب المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شمسی‌پور، معاون امور خانواده مرکز امورطلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی، عصر امروز ۱۹ بهمن در نشست خبری چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب المصطفی، اظهار کرد: همه تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در مسیر معارف ناب الهی انجام می‌شود، نتیجه مجاهدت‌های امام خمینی(ره) و شعاع انوار دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

وی به آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی و حدیثی خانواده‌های طلاب جامعةالمصطفی اشاره کرد و افزود: چهاردهمین جشنواره با همکاری معاونت امور خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور پس از مدت‌ها، برگزاری به صورت حضوری و مجازی، چهارشنبه ۲۰ بهمن به کار خود خاتمه خواهد داد.

حجت‌الاسلام شمسی پور به گستره فعالیت خانواده طلاب جامعةالمصطفی و اقدامات فرهنگی، قرآنی و حدیثی برای آنان اشاره کرد و گفت: در مراسم اختتامیه، به دلیل شرایط کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از بین چهار هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده در جشنواره، فقط از ۱۸۰ نفر برگزیده و به صورت محدود دعوت شده است تا در آیین اختتامیه جشنواره در سالن همایش‌های مجتمع امین وابسته به جامعةالمصطفی حضور پیدا کنند.

وی، با بیان اینکه این جشنواره صرفاً در مجموعه‌های داخل کشور المصطفی و حوزه‌های برگزار شده است، بیان کرد: چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث همسران و فرزندان طلاب، در سطوح مختلف سنی شامل نونهال، پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و بالاتر، همچنین همسران از ۶۴ ملیت جهان، حضوری متنوع را رقم زده است.

سیدعلی شمسی پور، معاون امور خانواده طلاب المصطفی

حجت‌الاسلام شمسی پور به رشته‌های مختلف این دوره از جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعةالمصطفی اشاره کرد و «اذان»، «تفسیر قرآن کریم»، «تواشیح»، «حفظ سور منتخب»، «حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم»، بخش «دعاخوانی»، «قرائت آزاد»، «ترتیل»، «نقاشی» و «همخوانی» را رشته‌های متنوع این دوره از جشنواره دانست.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را از ویژگی‌های بارز چهاردهمین جشنواره دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌های قرآنی و به کارگیری اقدامات عملیاتی، همیاری و همکاری همه بخش‌ها، از تعداد دو هزار و ۸۴۵ شرکت‌کننده در سال گذشته، امسال شاهد حضور چهار هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده هستیم.

معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی، با بیان اینکه آراستگی خانواده المصطفائیان به آموزه‌های قرآنی، تأثیر بسزایی در گسترش معارف قرآنی در عالم خواهد داشت، یادآور شد: همه فعالیت چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعةالمصطفی در قالب ۵۷ رشته مقطع ترسیم و برگزار شده است.

حجت‌الاسلام شمسی پور، تربیت مربی قرآن کریم و برپایی دوره‌های مختلف در قالب‌های متنوع را از رویکرد‌های جدید مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی توصیف کرد و ادامه داد: دیدار‌های قرآنی از خانواده‌های جامعةالمصطفی پیگیری می‌شود و ضمن تقویت بنیه‌های تجوید، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در میان خانواده المصطفائیان، توسعه مراکز قرآنی در عرصه بین‌الملل، یکی از رویکرد‌های مرکز امور طلاب و خانواده‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha