هدف بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بود
کد خبر: 4034660
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
رئیس جامعةالمصطفی:

هدف بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بود

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: هدف والای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، در کنار مبارزه با نظام ستم‌شاهی و جبهه استکبار، ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بود که این مهم، بدون تحمل رنج و تلاش شبانه‌روزی جامعه اسلامی میسر نخواهد شد.

سفر حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به کشور سوریه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۱۸ بهمن‌ماه در سفر به کشور سوریه با حضور در جمع استادان و کارکنان نمایندگی جامعةالمصطفی در دمشق ضمن تبریک ایام باسعادت میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در پرتو ایثار، جان‌فشانی و از خودگذشتگی شهدا و مجاهدان، پیوند عمیق و ناگسستنی میان دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه ایجاد شده است که باید این سرمایه در گسترش روابط همه‌جانبه علمی و پژوهشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: هدف والای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، در کنار مبارزه با نظام ستم‌شاهی و جبهه استکبار، ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بود که این مهم بدون تحمل رنج و تلاش شبانه‌روزی جامعه اسلامی میسر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: به پاس مجاهدت دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، نهاد‌ها و مؤسسه‌های علمی و علی‌رغم همه کینه‌توزی‌ها، فشار‌ها و تحریم‌ها، امروز ایران اسلامی در جایگاه پانزدهم رتبه تولید علم در جهان قرار گرفته است و جامعةالمصطفی به عنوان امتداد بین‌المللی حوزه‌های علمیه با برگزاری ۱۵۰ رشته، گرایش و مقطع و دانشجویانی از ۱۳۰ ملیت، جایگاه مناسبی در میان نهاد‌های علمی جهان به خود اختصاص داده است.

رئیس جامعةالمصطفی، از تلاش و کوشش همه استادان و کارکنان در خدمت به طلاب علوم دینی در نمایندگی المصطفی در سوریه تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست، حجج‌اسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی‌مهر، مدیر منطقه‌ای المصطفی در کشور‌های لبنان، سوریه، فلسطین، نبیل الحلباوی، مدیر گروه کلام اسلامی نمایندگی سوریه، به نمایندگی از استادان حوزه امام خمینی(ره)، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، نظرات خود را درباره جایگاه جامعةالمصطفی و خدمات کم‌نظیر آن بیان کردند.

همچنین حجج‌اسلام و المسلمین سیدفادی برهان، مدیر روابط عمومی، سیدمثلج کزبر، معاون آموزش، نادر اخلاقی، معاون فرهنگی و تربیتی نمایندگی، خانم ایمان حامض، مدیر حوزه خواهران و خانم عائده طالب، معاون آموزش حوزه خواهران، ضمن ارائه گزارش‌های مربوط به حوزه کاری خود، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha