ابوالفضل به 4 نفر زندگی دوباره بخشید
کد خبر: 4032398
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

ابوالفضل به 4 نفر زندگی دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از انجام هشتمین اهدای عضو در استان کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد و گفت: ابوالفضل عزیزی جوان گچسارانی با مرگ مغزی و اهدای عضو به چهار نفر زندگی دوباره بخشید.

اهدای عضو اهدای زندگی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، علیرضا ملک‌پور، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، 10 بهمن‌ماه اظهار کرد: مرحوم ابوالفضل عزیزی جوان 20 ساله که در تاریخ 7 بهمن‌ماه در شهرستان گچساران به‌دنبال تصادف و وضعیت حاد آن مرحوم به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام شد.

وی افزود: بعد از تلاش پزشکان و کادر درمان، متأسفانه به علت شدت جراحات وارده، بعد از تایید پزشکان متخصص دچار مرگ مغزی شد.

معاون درمان دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین با اشاره به هشتمین اهدای عضو در سال‌جاری، بیان کرد: با هماهنگی مسئول پیوند معاونت درمان، خانواده آن مرحوم با اقدامی انسان دوستانه رضایت به اهدای عضو دادند.

ملک‌پور در ادامه بیان کرد: با توجه به زیر ساخت‌های آماده در بیمارستان شهید دکتر جلیل، عمل اهدای عضو در این مرکز انجام گرفته و همچنین این بیمارستان آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران تصادفی می‌باشد.

همچنین، سیدسینا سعیدی، مسئول واحد فراهم‌آوری پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این رابطه گفت: با همکاری تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سحرگاه 10 بهمن‌ماه اعضای بدن این بیمار شامل هر دو کلیه، کبد و پانکراس در بخش اتاق عمل بیمارستان شهید جلیل برداشت و به بیمارستان فوق تخصصی ابوعلی سینای شیراز برای پیوند به بیماران نیازمند منتقل شد.

انتهای پیام
captcha