پوشش ۱۴۷ حادثه توسط آتش‌نشانان سمنانی
کد خبر: 4032101
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

پوشش ۱۴۷ حادثه توسط آتش‌نشانان سمنانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان گفت: طی یک ماه اخیر آتش‌نشانان این شهر به ۱۴۷ حادثه اعزام شدند که ۸۴ مورد آن عملیات امداد و نجات و ۷۹ مورد آتش سوزی بود.

پوشش ۱۴۷ حادثه توسط آتش‌نشانان سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید اسمعیل‌پور،مدیرعامل سازمان آتش نشانی سمنان امروز 9 بهمن در چمع خبرنگاران با بیان اینکه طی بازه زمانی دی ماه ۱۴۰۰ مجموعاً دو هزار و ۵۴۵ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی سمنان برقرار شد، گفت: این تماس‌ها مجموعا ۷۷ ساعت عملیات را برای مأموران امدادی و آتش نشانی شهر سمنان در پی داشت که شامل ۱۴۷ حادثه بود.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال جاری ۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و ۷۹ مورد آتش سوزی در سمنان رخ داد، اظهار کرد: میانگین رسیدن مأموران آتش‌نشانی سمنان به این حوادث چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده است که در این راستا مأموران امدادی توانستند به ۹۸ نفر امداد رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان با بیان اینکه مأموران آتش نشانی طی دی ماه سال جاری به ۱۰ مورد تصادف و واژگونی خودرو، یک مورد کشف جسد، یک مورد نشت گاز و انفجار، یک مورد ریزش آوار، ۳۷ مورد حبس آسانسور، یک مورد سقوط در چاه و هفت مورد گیر کردن انگشتر در دست امداد رسانی کردند، متذکر شد: ۱۵ مورد گرفتن حیوانات موذی نیز در این ماه صورت گرفت.

اسمعیل‌پور درباره تفکیک حوادث آتش‌سوزی متذکر شد: طی دی ماه سال جاری در شهر سمنان یک مورد حریق تجاری، سه مورد باکس زباله، ۱۱ مورد خانه مسکونی، پنج مورد معابر و فضای سبز، ۱۱ مورد وسیله نقلیه زمینی، دو مورد مراکز کارگاهی و ۱۲ مورد خانه و زمین متروکه امداد رسانی کردند همچنین اطفای حریق در یک مورد دامداری، یک مورد تابلوی برق شهری و دو مورد نشت گاز شهری صورت گرفته است.

به گفته وی؛ تعداد ۱۱ مورد از این حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی سمنان همچنین از ادامه روند آموزش امداد و نجات خبر داد و افزود: تعداد ۶۰ نفر از کارکنان سازمان بهزیستی استان در دوره بازآموزی ایمنی و آتش نشانی شرکت کردند و با مفاهیم ایمنی و آتش نشانی آشنا شدند

اسمعیل‌پور با اشاره به اینکه برگزاری مانور اطفای حریق و امداد و نجات در شرکت رویان دارو به‌مناسبت پنجمین سالگرد حادثه پلاسکو برگزار شد گفت: در این مانور توانمندی‌های سازمان آتش نشانی به نمایش گذاشته شد همچنین ارتقای توان عملیاتی و سرعت عمل نیروها جهت رویارویی با حوادث احتمالی از جمله محورهای این رزمایش بود.

به گفته وی؛ در این مانور تعداد پنج دستگاه خودرو آتش نشانی و ۲۵ نفر آتش نشان از ایستگاههای شش‌گانه سازمان آتش نشانی و نیروهای اورژانس و سازمان آرامستان‌های شهرداری سمنان حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha