به دنبال موج‌آفرینی قرآنی در جامعه هستیم
کد خبر: 4031198
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

به دنبال موج‌آفرینی قرآنی در جامعه هستیم

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی به‌مناسبت دهه فجر، گفت: به دنبال این هستیم موج قرآنی در سطح استان ایجاد کنیم تا بتوانیم قرآن را دوباره در متن زندگی‌ها پیاده کنیم؛ قرآنی که همه زندگی ماست نباید در کنج اتاق‌ها و تنها برای تلاوت در مراسم ختم و یا تزئین سفره عقد دیده شود.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: برنامه ما در دهه فجر بیشتر به‌منظور نشان دادن ظرفیت‌های قرآنی جدیدی است که پس از انقلاب به آن رسیدیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی دعوت از قاریان بین‌المللی است، افزود: اجرای طرح کاروان قرآنی انقلاب در شهرستان‌ها، اجرای برنامه قرآنی 10 شب در 10 شهرستان و برگزاری محفل قرآنی از جمله دیگر برنامه‌هاست.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور تیمی از اساتید ممتاز قرآنی و مجریان توانمند و حافظان قرآن در استان به‌مناسبت دهه فجر، تصریح کرد: از ظرفیت شهرستان‌ها بیش از پیش بهره خواهیم برد.

سلمانی با بیان اینکه از توانمندی اتحادیه مؤسسات قرآنی بهره خواهیم برد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی گاهی به برون‌سپاری نیاز دارد؛ گاهی باید مؤسسات قرآنی خود قسمت اعظم کار را برعهده گیرند تا توانمندی‌هایشان بیشتر آشکار شود.

وی با اشاره به تولید آثار هنری قرآنی، انتشار آثار هنری با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری در بستر فضای مجازی و حقیقی، افزود: انتشار بیانیه‌ جامعه قرآنی به‌صورت الکترونیکی به‌منظور بیداری جامعه و اینکه جامعه قرآنی نیز انتظارات و بازخوردهای خود را اعلام کنند از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی نیز با هدف حضور آگاهی بخش بانوان و نظام‌بخشی به برنامه‌های قرآنی رنگ و عطر انقلابی می‌گیرد، تصریح کرد: به‌مناسبت این ایام، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

سلمانی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از اساتید و مربیان حفظ و پیشکسوتان فعال و تجلیل از رتبه‌های برتر قرآنی با همکاری دستگاه‌ها، افزود: سعی می‌کنیم یک مسابقه عمومی را نیز به‌صورت روزانه برای عموم مردم برنامه‌ریزی کنیم تا این روزها رهیافتی برای توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی شود.

وی بیان کرد: نشست‌های تخصصی نیز توسط جامعه قرآنی با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود تا بتوانیم به رهیافت مناسب و مطلوبی برای برنامه‌های قرآنی نظام‌مند در دستگاه‌ها برسیم.

سلمانی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی باید در سبک و سیاق زندگی‌ها جریان داشته باشند و این امر بدون حضور فعال جامعه قرآنی امکان‌پذیر نخواهد بود و این امر گاهی با خلاقیت و گاهی هم با بهره‌گیری از اصول متداول و البته غیر روتین و براساس نیازهای زمان ممکن است.

وی از برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم موج قرآنی در سطح استان ایجاد کنیم تا بتوانیم قرآن را دوباره در متن زندگی‌ها پیاده کنیم؛ قرآنی که همه زندگی ماست نباید در کنج اتاق‌ها و تنها برای تلاوت در مراسم ختم و یا تزئین سفره عقد دیده شود.

سلمانی یادآور شد: در حقیقت باید به دنبال این باشیم که راهکارها و مسیرهای جدیدی غیر از مسیرهای قبلی بیابیم؛ راهکارهایی که با جذب بیشتر و رسیدن به نتیجه بهتر همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم نباید افکار جامعه به این سمت برود که فعالان قرآنی در محیطی بدون خلاقیت به فعالیت مشغولند؛ باید جامعه این خلاقیت و نوآوری را در متن فعالیت‌ها ببینید و دهه فجر شروع خوبی برای این امر است.

انتهای پیام
captcha