اعضای بیمار مرگ مغزی در چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد
کد خبر: 4030926
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

اعضای بیمار مرگ مغزی در چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد

اعضای پیوندی سیدحزب‌الله موسوی ۴۲ ساله، با اعلام رضایت خانواده وی در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو، به شیراز منتقل شد.

پیوند اعضای مرگ مغزی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از وبدا شهرکرد، پانته‌آ رمضانی‌نژاد، مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای پیوندی مرحوم سیدحزب‌الله موسوی ۴۲ ساله، در سومین روز از بهمن‌ماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اعلام رضایت خانواده سخاوتند وی در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد جداسازی و کبد و کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو به شیراز منتقل شد.

وی تصریح کرد: مرحوم موسوی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه به علت خونریزی مغزی در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد تحت مراقبت ویژه قرار گرفت و پس از تأیید مرگ مغزی وی، کبد و کلیه‌ها در استان جداسازی و جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو به شیراز منتقل شد.

رمضانی‌نژاد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری نسبت به جمعیت و درصد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی، جزو استان‌های پیشتاز در امر اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی به شمار می رود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۹ مورد اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha