یازدهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4030777
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

یازدهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه گفت: یازدهمین جشنواره رشته­‌های معارفی قرآن و حدیث حوزه­‌های علمیه با محوریت رشته‌های معارفی به صورت متمرکز برگزار می‌شود. 

 یازدهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در تشریح اهداف و سیاست‌های این جشنواره سراسری اظهار کرد: این مسابقات در راستای تقویت فضای علمی و تربیتی طلاب، ضمن تعمیق و ترویج مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل‌بیت (ع) استعدادها و طلاب نخبه در عرصه قرآن و حدیث شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی افزود: این دوره از جشنواره با رویکرد توسعه و تحول در رشته‌های معارفی برنامه‌ریزی شده است. لذا به دلیل دو سالانه شدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، جشنواره در این دوره تنها در بخش معارفی برگزار خواهد شد و بخش آوایی نخواهیم داشت و به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا همه رشته‌های جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیر اداره قرآن و حدیث از افزایش گستره رشته‌ها و مخاطبان در جشنواره امسال خبر داد و بیان کرد: در جشنواره امسال تحولات خوبی پیش‌بینی شده از جمله توسعه مخاطبان از طلاب و خانواده طلاب به اساتید، مدیران مدارس و کارمندان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و رشته‌های معارفی جشنواره از ۴ به ۱۰ رشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: رشته‌های سیره معصومان علیهم‌السلام، سبک زندگی، پرسمان معارفی، بیانیه گام دوم و مدیریت اسلامی از رشته‌های جدیدی است که به جشنواره افزوده شده است.

فرصت ثبت‌نام یکم لغایت ۳۰ بهمن ماه

حسینی اظهار کرد: در جشنواره امسال به دلیل اهمیت اُنس با قرآن و حدیث، متسابقین می‌توانند در ۳ رشته ثبت نام و شرکت کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره در اداره قرآن و حدیث تشکیل و تصمیمات مربوط به جشنواره و برنامه‌ریزی در حوزه رشته‌ها و مخاطبان در این دبیرخانه انجام می‌شود.

مدیر اداره قرآن و حدیث با اشاره به زمان‌بندی برگزاری جشنواره قرآن و حدیث سدید تصریح کرد: تقویم اجرایی جشنواره امسال به این صورت برنامه‌ریزی شده که پس از ابلاغ به استان‌ها، تبلیغات و اطلاع رسانی زمان ثبت‌نام از تاریخ اول تا ۳۰ بهمن‌ماه است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره در سایر رشته‌ها از تاریخ ۳ تا ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و در رشته تفسیر ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مطابق جدول زمان‌بندی رشته‌ها خواهد بود و اسامی برگزیدگان ۱۵ اسفندماه اعلام خواهد شد.

حسینی با اشاره به اهدا جوایز بیان کرد: جوایز نفیسی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده و سعی داریم ان‌شاءالله مراسم نمادین اهدا جوایز را با حضور آیت الله اعرافی برگزار کنیم.

آئین‌نامه یازدهمین جشنواره قرآن و حدیث به نشانی http://tahzib.ismc.ir/uploads/aeennameh-۱۱-۱۴۰۰.pdf است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به نشانی https://b۲n.ir/h۵۴۹۲۱ مراجعه کنند.

 

انتهای پیام
captcha