نفاق جامعه جهانی با سکوت در برابر قتل عام یمنی‌ها
کد خبر: 4030364
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
علمای بیروت تأکید کرد؛

نفاق جامعه جهانی با سکوت در برابر قتل عام یمنی‌ها

انجمن علمای بیروت بی‌تفاوتی جامعه جهانی نسبت به قتل عام غیرنظامیان به دست ائتلاف سعودی در یمن را نشانه دروغگویی و نفاق آن دانست و گفت: جامعه جهانی به حیوان درنده‌ای تبدیل شده که هیچ سنخیتی با انسانیت ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، انجمن علمای بیروت فجایع شنیع ائتلاف سعودی ـ اماراتی ـ آمریکایی در حق غیرنظامیان در یمن را محکوم کرد و گفت: این قتل عام وحشیانه تنها بیانگر شکست‌های میدانی پی در پی ائتلاف سعودی، ورشکستگی مفتضخانه آن و نبود هیچ ارزش آسمانی و زمینی در متجاوزان است.

این انجمن در بیانیه‌ای گفت: در عجبیم که دنیای استکبار، دفاع یمنی‌ها از خودشان را محکوم می‌کند و در قبال جنایات هولناک و مستمر ائتلاف سعودی علیه یمن سکوت مرگباری اختیار می‌کند. این امر نشانه دروغ و نفاق پوچی ادعاهایش است و از همین رو دیگر حق ندارد از ارزش‌ها و حقوق انسانی بگوید این دنیا به یک جانور درنده تبدیل شده است که هیچ سنخیتی با انسانیت ندارد.

انجمن علمای بیروت ضمن درخواست از همه انسان‌های شریف و آزاده در دنیا برای حمایت از مردم یمن با همه ابزارها و امکانات گفت: نباید این ملت را در برابر متجاوزان تنها گذاشت. این ملت بزرگ از موجودیت و شرافت خود با شجاعتی بی‌نظیر دفاع می‌کند و حق دارد که با پاسخ دردناک و بازدارنده از خود دفاع کند. ‏

در این بیانیه آمده است: هفت سال است که تجاوز ائتلاف سعودی ـ‌ آمریکایی و اماراتی در ارتکاب فجیع‌ترین کشتار و جنایات در حق ملت مظلوم یمن ادامه دارد. آنها با وجود اینکه امکانات ضعیفی دارند؛ اما اراده محکم و ایمان ثابت و عزم راسخی برخوردارند و با استکبار متجاوزان و مزدوران آنها حماسی‌ترین صحنه‌های مقاومت را در میدان خلق کردند.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن امروز اعلام کرد: در حمله صبح روز جمعه ائتلاف سعودی ـ اماراتی زندان تا این لحظه ۸۲ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.

حملات هوایی این چند روز ائتلاف سعودی که با کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان همراه شده موجی از محکومیت‌ها را به همراه داشته است.

انتهای پیام
captcha