تقویت روحیه انقلابی نسل جوان از مهم‌ترین وظیفه مسئولان است
کد خبر: 4030203
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

تقویت روحیه انقلابی نسل جوان از مهم‌ترین وظیفه مسئولان است

امام‌جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه وظیفه ما تربیت و تقویت روحیه انقلابی نسل‌های آینده است، گفت: وظیفه ما آگاه‌سازی دانش‌آموزان با نماز جمعه است چون دشمنان در کمین هستند تا جوانان و نوجوانان ما با بعضی از مکان‌ها و مراسم مذهبی از جمله نماز جمعه و مساجد آشنایی پیدا نکنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارم، اول بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر آب بر ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: : حضرت فاطمه زهرا(س) ظرف نزول قرآن و اهل بیت(ع) و تداوم خیرات و برکات وجود مقدس نبی‌اکرم(ص) بودند.

وی بیان کرد: وظیفه ما تربیت و تقویت روحیه انقلابی نسل‌های آینده است، به همین خاطر ضمن تشکر و قدردانی از دانش‌آموزان عزیز و جوانان و نوجوانان و دانشجویان گرامی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، امیدوارم هر هفته با هماهنگی مدیریت محترم مدارس در شهر آب‌بر هر هفته حداقل دو کلاس به‌صورت نوبتی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم در نماز جمعه این شهر حضور پیدا کنند. وظیفه ما آگاه‌سازی دانش‌آموزان با نماز جمعه است چون دشمنان در کمین هستند تا جوانان و نوجوانان ما با بعضی از مکان‌ها و مراسم مذهبی از جمله نماز جمعه و نماز جماعت و مساجد آشنایی پیدا نکنند.

امام‌جمعه طارم با اشاره به پنج دستور مهم رئیس‌جمهور درخصوص اصلاح نظام بانکی، اظهار کرد: انتظار است تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری بانک‌ها و مؤسسات مالی باشد، به‌ویژه در بحث ضمانت‌ها که واقعاً برای بعضی از وام‌گیرندگان عزیز مشکل شده است؛ حالا امیدواریم با این پنج دستور محترم رئیس‌جمهور بحث ضمانت حل شود.

حجت‌الاسلام منصوری به سفر رئیس‌جمهور به روسیه و وزیر امور خارجه به چین اشاره کرد و گفت: این دو سفر مهم، دشمن و به‌ویژه آمریکا را نگران کرده است و جنگ شناختی خود یعنی تغییر فکر مردم را آغاز کرده است و ماشین تبلیغات خود را با همراهی و پادویی برخی عوامل داخلی در فضاهای رسانه‌ای راه انداخته است و می‌خواهند ارتباط ایران را با روسیه و چین نوعی معامله برد و باخت القا کنند و اعلام کنند ایران در این روابط استقلال ندارد، چین بزرگترین اقتصاد جهان و روسیه یکی از بزرگترین فعال امنیتی است. آمریکا می‌ترسد روابط ایران با این دو کشور قوی دنیا باعث قدرت گرفتن بیشتر ایران شود و بدانید آمریکا با این کارها در جهان منزوی‌تر خواهد شد.

وی افزود: در بحث واکسن چقدر تبلیغ منفی کردند و متأسفانه بعضی از مزدوران و دوستان دشمنان ایران، آنها را همراهی کردند و گفتند حل واردات واکسن کرونا بستگی به برجام و تصویب FATF دارد اما چه شد، بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شد. الحمدالله امروز آمار فوتی کرونا از ۷۰۰ نفر به ۲۰ نفر رسیده است اما روزانه فوتی آمریکا بیش از دو هزار و 700 نفر است؛ اگر واکسن آنها کارساز بود و کارساز است چرا جلوی فوتی و مبتلایان خود را نمی‌گیرد یا سایر کشورها همچون فرانسه و انگلیس و آلمان.

خطیب جمعه شهرستان طارم بیان کرد: عربستان از جمله کشورهایی است که در این چند سال به دنبال فتنه است در عراق از جمله حمایت از داعش و بعد از شکست داعش در عراق به دنبال بی‌ثباتی و تلاش برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مقاومت در کشور عراق است و می‌خواهد عراق را به خودش وابسته کند و می‌خواهد آمریکایی‌ها در عراق بمانند؛ همان‎طور که لبنان بیش از دو سال بدون دولت بود و با یک خلأ سیاسی مواجه بود، در عراق هم به دنبال این برنامه ها هستند، اما گروه‌های مقاومت باید با هوشمندی تمام سعی و تلاش خود را برای تشکیل دولت فراگیر ملی به کار ببندند.

وی با اشاره به سیلی سخت مقاومت یمن به چهره امارات، افزود: در حمله مقاومت یمن به امارات که توفان یمن نام گرفت باعث شد که مراکز حساسی که برای امارات بسیار حساس و راهبردی بود مورد هدف قرار گیرد، گرچه امارات مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم های پدافندی غربی و شرقی بود اما نتوانست در مقابل یمن از خود دفاع کند. الان شیوخ خبیث امارات فهمیدند با هزینه هزاران میلیارد دلاری در اندک زمانی با چند موشک و پهپاد یمن می‌تواند بر باد برود و اکنون از قدرت یمن و نیروهای مقاومت ترس و واهمه دارند، همان‌طور که ترامپ با انتقام سخت و حتمی که گروه‌های مقاومت به آمریکا زده‌اند از سایه خود می‌ترسد و می‌داند روزی توسط گروه‌های مقاومت از آمریکا انتقام گرفته خواهد شد.

مرتضی قاسمی

انتهای پیام
captcha