گرامیداشت سی و‌هشتمین سالگرد تأسیس خیریه اسلامی انگلیس
کد خبر: 4029858
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

گرامیداشت سی و‌هشتمین سالگرد تأسیس خیریه اسلامی انگلیس

سازمان امداد اسلامی بریتانیا، سی و هشتمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. این نهاد اسلامی از بزرگترین خیریه‌های اسلامی این کشور است و در چهل کشور جهان در زمینه کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی فعال است.

گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد تأسیس خیریه اسلامی انگلیس / امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، تقریباً چهار دهه پیش، گروهی از پزشکان و فعالان مسلمان بریتانیایی در سال 1984 مؤسسه خیریه امداد اسلامی (Islamic Relief) را تأسیس کردند و در جهت یک هدف مشترک برای جهانی مهربان‌تر و عادلانه‌تر متحد شدند.

این مؤسسه خیریه اکنون در 38امین سالگرد تأسیس خود، دهه‌ها تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلامی و انسان‌دوستانه را برای کمک به مردم برای داشتن زندگی با عزت در سراسر جهان جشن گرفته است.

این سازمان اسلامی در حساب توئیتری خود نوشت: امروز سی و هشتمین سالگرد امداد اسلامی است؛ ما با هدف حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد تأسیس شده‌ایم، با ارائه کمک، حمایت از تغییر و نجات جان میلیون‌ها نفر در بیش از ۴۰ کشور به یک مؤسسه خیریه بین‌المللی پیشرو تبدیل شده‌ایم؛ از حمایت شما متشکریم. در طول دهه‌های گذشته، امداد اسلامی در راستای آموزه‌های اسلامی و فارغ از جنسیت، مذهب و نژاد، به هرکسی که به آن نیاز داشته باشد، کمک کرده است.

حوزه‌های اصلی کار امداد اسلامی، امداد بشردوستانه و آمادگی در برابر بلایا است. برنامه‌های توسعه‌بخشی که دسترسی به معیشت پایدار، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، آب، فاضلاب و بهداشت و حمایت از افراد نیازمند را بهبود می‌بخشد.

در سالروز تأسیس این نهاد خیریه، بسیاری از مردم پیام‌هایی در حمایت از تلاش‌های چشمگیر این مؤسسه در دهه‌های گذشته را به اشتراک گذاشته‌اند.

سازمان امداد اسلامی (Islamic Relief) در بیش از ۴۰ کشور جهان برنامه‌های امدادی و بشردوستانه دارد و بدون توجه به نژاد، وابستگی سیاسی، جنسیت یا عقیده، به جوامع نیازمند خدمت می‌کند. این سازمان در سال ۱۹۸۴ به همت یک دانشجوی پزشکی مصری به نام دکتر هانی البنا (Hany El-Banna) و تعدادی از دانشجویان مسلمان در شهر بیرمنگهام بریتانیا تأسیس شد.

هدف اولیه تأسیس این خیریه کمک به قحطی‌زدگان آفریقا بود و برای جمع‌آوری کمک، اعضای این خیریه از طریق رفتن به درب منازل و مساجد، صدقات و کمک‌های مردمی را برای افراد قحطی‌زده جمع‌آوری و برای تأمین مواد غذایی هزینه کردند.

انتهای پیام
captcha