کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4029353
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
به میزبانی ایران و پاکستان؛

کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن برگزار می‌شود

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث از برپایی کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث همزمان در دو کشور ایران و پاکستان خبر داد.

سیدیوسف موسوی، معاون پژوهشی مجتمع قرآن وحدیث المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیوسف موسوی، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی«بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه ۱۰ کشور و ۴۰ مجموعه علمی دانشگاهی و حوزوی در برپایی این کنگره عظیم مشارکت دارند، گفت: به منظور نظم و برنامه‌ریزی دقیق شش کمیته تخصصی «سبک زندگی»، «انقلاب اسلامی و غرب و شرق از منظر قرآن»، «دانش‌های قرآنی و اسلامی»، «آینده پژوهی قرآنی و حدیثی»، «کمیته بین الملل با حضور اندیشمندان 10 کشور» و «کمیته تخصصی خواهران»، را راه اندازی کرده‌ایم.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه ۴۰ مرکز علمی و فرهنگی حوزوی و دانشگاهی با دبیرخانه این کنگره همکاری دارند، ادامه داد: علاوه بر چاپ ۲۲ جلد کتاب آثار برتر کنگره، چهار مجله علمی«قرآن و علم»، «مطالعات قرائت قرآن»، «قرآن‌پژوهی خاورشناسان» و «علوم حدیث تطبیقی»، فاخرترین مقالات ارائه شده به کنگره را چاپ خواهند کرد.

وی، جوان‌گرایی را بارزترین ویژگی این کنگره بین‌المللی توصیف کرد و گفت: از تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ چکیده مقاله رسیده که ۹۵۰ مقاله مربوط به جوانان بود و با نگاه جریان‌سازی علمی و بسیج بیش از یک‌هزار پژوهشگر در این مسیر، به کارگیری ظرفیت دانشی دانشگاه‌های کشور و بهره‌گیری از اندیشه و دانش ۱۵۰ استاد حوزه و دانشگاه، از مهم‌ترین ثمرات این کنگره به شمار می‌آید.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، این کنگره را پنجمین کنگره بین‌المللی این مجتمع دانست و بیان کرد: کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» ۲۸ بهمن ماه، همزمان با ایام صدور بیانیه گام دوم انقلاب، با حضور شخصیت‌های تراز اول کشوری و بین‌المللی همزمان با ایران در یکی از مراکز علمی و دانشگاهی پاکستان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره با اشاره به شورای سیاستگذاری گفت: آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه، حجج اسلام والمسلمین محمود محمدی‌عراقی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم و علی عباسی، رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه از اعضای شورای سیاست‌گذاری این کنگره هستند.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: برای برگزاری این کنگره، پنج کمیته اجرایی، علمی، تشریفات، پشتیبانی و هماهنگی تشکیل شده است که تاکنون بیش از ۵۰ جلسه تشکیل داده‌اند. این کنگره ۳٠ اثر دارد که ۲۲ جلد کتاب، هفت عنوان مجله و یک نرم‌افزار را شامل می‌شود.

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» اظهار کرد: نتایجی که از این کنگره به دست می‌آید، در اختیار رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های‌علمیه قرار داده می‌شود تا محتوا‌های تولید شده مورد استفاده قرار گیرند.

حسین حیدری، دبیر کمیته رسانه و تبلیغات کنگره نیز بیان کرد: این همایش آبرویی برای شهر قم و لبیک‌گویی حوزه‌ علمیه و مردم قم به آنچه مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند، است.

وی بیان کرد: بیش از هزار پوستر از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ۱۶ زبان زنده دنیا منتشر شده و نمایشگاهی مرتبط با کنگره برپا می‌شود، همچنین آثار جانبی شامل پوستر، کلیپ‌ها و فیلم به ۴۰ زبان زنده دنیا در دست آماده‌سازی است.

انتهای پیام
captcha