آغاز ثبت‌نام بن نمایشگاه کتاب مجازی کتاب ویژه دانشگاهیان و طلاب
کد خبر: 4028342
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

آغاز ثبت‌نام بن نمایشگاه کتاب مجازی کتاب ویژه دانشگاهیان و طلاب

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز ثبت‌نام اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب ویژه نمایشگاه کتاب مجازی خبر داد.

بن خرید کتاب

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: ثبت‌نام جهت دریافت بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از روز چهارشنبه، ۲۲ دی ماه آغاز شده است.

وی افزود: خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام به توزیع بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: از این رو اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند برای دریافت بن خرید کتاب به نشانی ketab.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و برای اعضای هیئت علمی ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و الباقی برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود.

فلاحی افزود: یارانه خرید کتاب(بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد و با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: علاقه‌مندان باید فرایند ثبت‌نام را تا دریافت این پیامک «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه دهند تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی ثبت شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است و هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد و بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.

وی یادآور شد: در دومین دوره از نمایشگاه کتاب مجازی تهران که از سوم تا دهم بهمن ماه برگزار می‌شود، رویدادهای فرهنگی متناسب با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب، جشن کتاب، کارگاه‌های نویسندگی و …در کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha