سوز دل آذری‌ها در ایام فاطمیه + صوت
کد خبر: 4024147
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

سوز دل آذری‌ها در ایام فاطمیه + صوت

به‌مناسبت ایام فاطمیه قطعه‌ای از نوحه و همخوانی زیبای مداحان استان اردبیل در مکتب‌العباس تهران برگزار شد که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

سوز دل آذری‌ها در ایام فاطمیه + صوتبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله داداشی و طاهر قلندری از مداحان مشهور اردبیلی، هر ساله ماه محرم و صفر میهمان دل‌های عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) شده و دل‌ها را به سمت کربلا می‌برند.

قطعه‌ای از نوحه و همخوانی زیبای مداح نام‌آور استان، عبدالله داداشی و طاهر قلندری در مکتب العباس تهران به‌مناسبت ایام فاطمیه تقدیم دل‌های حسینی مخاطبان ایکنا و مردم دارالامان استان اردبیل می‌شود.

عبدالله داداشی؛ متولد سال ۱۳۶۳ در شهر اردبیل است که از همان آغاز دوران نوجوانی علاقه به مداحی و نوحه‌خوانی داشت و با توصیه و تشویق والدین و آشنایان به مداحی روی آورد، در هیئت‌های مذهبی حضرت، ولی‌عصر(عج) زیر نظر اساتیدی، چون مرحوم نصیر حسینی، عبدالحسین نجارباشی، رحیم حیدری و غلامرضا هادی مداحی را آغاز کرد.

وی با اشعار شعرای اردبیل، علی‌الخصوص رهنمود‌ها و توصیه‌های استاد غلامرضا هادی اردبیلی استفاده کرده و علاقه وافری به اشعار وی دارد که ابتدا به مدت دو سال در محله سلطان‌آباد اردبیل مداحی کرده و چند سالی است که در یکی از محلات شش‌گانه اردبیل یعنی محله سرچشمه مشغول به مداحی است.

طاهر قلندری؛ نوحه‌خوان اردبیلی از دهه‌های قدیم با روضه و مرثیه‌های سوزناک پا به عرصه عزاداری گذاشته است، وی در شهر اردبیل دیده به دنیا گشوده و آثار صوتی او بسیار در میان آذری زبان‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

وی هر ساله در محل طشت‌گذاری حاضر شده، به مداحی و نوحه‌خوانی در کنار دیگر مداحان معروف اردبیلی می‌پردازد و کمتری کسی پیدا می‌شود که نوحه طاهر قلندری را نشنیده باشد.

کد
انتهای پیام
captcha