طرح مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در مساجد پایه‌ریزی می‌شود
کد خبر: 4022832
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

طرح مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در مساجد پایه‌ریزی می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان پرداختن به دو موضوع فرهنگ و هنر را از وظایف اصلی کانون‌های مساجد دانست و گفت: رويکرد ما تعامل دوجانبه ميان ستاد فهما و حوزه هنری استان برای گسترش فعاليت بچه‌های مسجد است.

 حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد استان سمنان شب گذشته، 30 آذر در دیدار با رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: در رویداد فهما برنامه‌های حوزه هنر در قالبهای سرود، نمایش، فیلم، نویسندگی، هنرهای تجسمی در حال اجراست که استان سمنان هم در رشته‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی را دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ادامه داد: به منظور همکاری بیشتر در حوزه هنر و تربیت نیروهای انقلابی در حوزه هنر تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تعامل در حوزه نمایش بین حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون‌های فهما منععقد شده که امیدواریم با این تعامل شاهد رشد گروههای نمایش در سطح کانون‌های مساجد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه سرود نیز تفاهم‌نامه‌ای در استان سمنان بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان در حال انعقاد است یادآور شد: با توجه به اینکه گروههای سرود کانون‌های مساجد جایگاه خوبی در سطح کشور دارند در این زمینه هم می‌توانیم شاهد نتایج خوبی باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در دولت جدید نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ دینی وجود دارد، گفت تفاهم‌نامه‌های متعددی با کانون‌های مساجد منعقد شده تا مردمی سازی فرهنگ و هنر در مسجد پایه‌ریزی شود.

مدیر ستاد کانون‌های فهما استان سمنان یادآور شد: تربیت بچه‌های مسجد که بتوانند در حوزه‌های مختلف هنری فعالیت داشته باشند باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد تا بتوانند در خلق آثار هنری در حوزه دین بیشتر موفق باشند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری می‌تواند در حوزه‌های مختلف به ستاد کانون‌های مساجد کمک کند افزود: تامین مربی در رشته‌های مختلف هنری مورد نیاز است که حوزه هنری می‌تواند به کانون‌های مساجد مربی معرفی کند تا بتوان کلاس‌های مختلف هنری در جهت ارتقای و رشد گروه‌های هنری را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha