متهم شدن پلیس آمریکا به کوتاهی در دفاع از دختر محجبه
کد خبر: 4022766
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

متهم شدن پلیس آمریکا به کوتاهی در دفاع از دختر محجبه

مسلمانان شهر فیرفکس در ایالت ویرجینیا از برخورد نامناسب پلیس با پرونده حمله اسلام‌هراسانه به یک دختر محجبه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، اعضای جامعه مسلمان آمریکایی در ایالت ویرجینیا ایالات متحده از اداره پلیس شهر فیرفکس به دلیل برخورد نادرست با حمله به یک دختر دانش‌آموز 16 ساله مسلمان دبیرستانی و امتناع از توصیف این پرونده به عنوان جنایت نفرت انتقاد کردند.

گزارش شده است که این دانش‌آموز قبل از اینکه مورد ضرب و شتم قرار گیرد و حجابش توسط یکی از دانش‌آموزان دبیرستانی در شهر فیرفکس در حومه واشنگتن دی سی به زور برداشته شود، مورد توهین‌های اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های خبری محلی، پلیس گفت که تحقیقات آنها نشان داده است که هیچ توهین نژادپرستانه یا اسلام‌هراسی علیه قربانی صورت نگرفته و حجاب او توسط دانش‌آموز پسر در جریان حمله به زور برداشته نشده است.

اما به گفته شاهدان متعدد و نماینده قانونی این دختر محجبه، او مورد توهین‌های اسلام‌هراسانه قرار گرفته و توسط یک دانش‌آموز مورد حمله قرار گرفته است.

چند تن از اعضای جامعه مسلمان آمریکایی در منطقه که با این پرونده آشنا بودند به عرب نیوز گفتند که نگران هستند که پلیس دست به پنهان کاری زده باشد زیرا آنها سخنان قربانی را به‌گونه‌ای نادرست تفسیر کرده‌اند. آنها سعی می‌کنند این حادثه را به عنوان درگیری بین دو دانش‌آموز جلوه دهند. آنها همچنین گفتند که پلیس قبل از تصمیم‌گیری با هیچ شاهدی مصاحبه نکرده است.

یک سازمان حقوق مدنی ضد تبعیض که این پرونده را به نمایندگی از قربانی به عهده گرفته است، یافته‌های پلیس را رد و تأکید دارد که این رویداد یک جنایت ناشی از نفرت علیه دانشجوی مسلمان است.

این فرد قربانی به خبرگزاری‌های محلی گفت که مورد ضرب و شتم فیزیکی قرار گرفته، به زمین هل داده شده و یک دانش‌آموز پسر مدرسه به زور حجابش را برداشته است.

او گفت که دو نفر از همکلاسی‌هایش در حال بیان اظهارات اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه علیه او بودند که یکی از آن‌ها روسری او را گرفت و با وجود تلاش‌هایش برای دفاع از خود به ضرب و شتم او ادامه داد.

وی افزود که یکی از دانش‌آموزان او را روی میزها و صندلی‌ها هل داده و باعث صدمه به سینه و کتف و مشکلات تنفسی شده است. او بعداً برای معاینه به بیمارستان منتقل شد.

این دانش‌آموز گفت که مدرسه با توصیف این حمله به عنوان یک دعوا و با توصیف درد قفسه سینه او به عنوان حمله عصبی سعی دارد این حادثه را پنهان کند. او افزود که مدرسه حتی او را با اجبار به ماندن در یک اتاق با فرد مهاجم تنبیه کرده است.

ابرار اومیش، یکی از اعضای مسلمان هیئت مدرسه شهر فیرفکس، به عرب نیوز گفت که این نوع حوادث متأسفانه در مدارس ما بسیار رایج و گسترده است.

او گفت: من مشتاقم ببینم چگونه این لحظه دردناک به اقدامی در سراسر نظم آموزشی منجر می‌شود. بسیاری از شاهدان شهادت داده‌اند که در جریان درگیری، حجاب این دختر به زور برداشته شده است. شاهدان همچنین اظهارات قربانی را تأیید کردند که دانش‌آموزان در کلاس درس به کشیدن نقاشی‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه می‌پرداختند و اینکه فرد مهاجم قبل از حمله سخنان نژادپرستانه گفته بود. این موضوع چندین بار با نهادهای مجری قانون در میان گذاشته شده بود.

انجمن دانشجویان مسلمان با صدور بیانیه‌ای حمله به این دانشجوی مسلمان را محکوم کرد و گفت که پلیس با انتشار یک روایت نادرست این حادثه را به گونه دیگری جلوه داده است.

MSA خواستار ارائه آموزش های اجباری به معلمان و مدیران در مورد حمایت از دانش آموزان مسلمان و از بین بردن افراط گرایی اسلام هراسانه شده است.

این حادثه باعث شد که صدها دانش آموز مدرسه در اعتراض به حمایت از دانش آموز مسلمان از مدرسه خارج شوند و شعارهایی همچون «هم‌اکنون عدالت» و «به نفرت پایان دهید» سر دادند.

روز بعد، صدها دانش آموز از پنج دبیرستان دیگر در این منطقه نیز در همبستگی با قربانیان، مدارس خود را ترک کردند.

وب‌سایت Change.org در حمایت از قربانی و پاسخگو کردن مدرسه تاکنون بیش از 28 هزار امضا جمع آوری کرده است.

انتهای پیام
captcha