نصب سردیس سردار سلیمانی در بوشهر/ حاج قاسم مدیریتی مثال زدنی داشت
کد خبر: 4021865
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کاروان هنری «روایت حبیب» به ايستگاه ششم رسيد

نصب سردیس سردار سلیمانی در بوشهر/ حاج قاسم مدیریتی مثال زدنی داشت

کاروان هنری «روایت حبیب» با برگزاری مراسم رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و برپایی نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی کار خود را در استان بوشهر به‌عنوان ششمین ایستگاه آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به مدد دستان هنرمند استاد نادر قشقایی خلق شده است ۲۷ آذرماه در مجاورت میدان شهید رئیس‌علی دلواری بوشهر نصب و رونمایی شد و سپس نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی این کاروان در گالری سوره حوزه هنری بوشهر افتتاح شد.

جمهوری اسلامی حرم است

مهدی عالیزاده؛ معاون فرهنگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این مراسم پیش از رونمایی از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: عشق حاج قاسم سلیمانی در دل همه مردم بود. آنچنان که مادرم که یک هموطن عادی است می‌گوید عشق مردم به حاج قاسم سلیمانی همانند عشق مردم به امام خمینی(ره) بود. حاج قاسم سلیمانی فردی متفاوت بود و همواره دیگران به این ویژگی‌های او غبطه می‌خوردند.

معاون فرهنگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به بخشی از متن وصیت‌نامه شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم در وصیت‌نامه خود آورده است که امروز قرارگاه حسین‌ابن‌علی، ایران است و بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. ایشان معتقد بودند که اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند.

عالیزاده در ادامه گفت: حاج قاسم سلیمانی با همه خوش برخورد بود خصوصاً با جوانان ارتباط گرم و صمیمی داشت حتی آنهایی که با او اختلاف‌هایی داشتند را به خود جذب می‌کرد و مدیریتی مثال زدنی داشت. نمونه این مدیریت را در سپاه قدس شاهد بودیم و افقی را که در جبهه مقاومت طراحی کرد موجب ایستادگی و ماندگاری آنها شد.

کاروان «روایت حبیب» اقدامی شایسته برای بزرگداشت سردار سلیمانی است

سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: مکتب سردار سلیمانی یک مکتب ویژه و منحصر به فرد در عالم هستی در دوران امروزی است.

غریبی افزود: خواندن وصیت‌نامه سردار سلیمانی بسیار حائز اهمیت است زیرا در این متن به خوبی عشق‌بازی وی با خداوند و همه گفته‌‎های مهم این سردار دلیر و نترس آمده است.

وی در پایان گفت: حرکت کاروان «روایت حبیب» اقدامی شایسته برای بزرگداشت سردار سلیمانی است که به‌ خوبی برای تحقق این مهم از ظرفیت گروه‌‎های هنری استفاده شده است.

برپایی نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی کاروان «روایت حبیب»

نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی «روایت حبیب» نیز پس از رونمایی سردیس طی مراسمی با حضور شماری از مسئولان و خانواده‎‌های شهدا در گالری سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.

امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این نمایشگاه گفت:  نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی «روایت حبیب» شامل ۸۰ عکس ممتاز از سردار شهید سلیمانی برای نخستین بار در بوشهر به نمایش گذاشته شده است.

پارسایی‌فر افزود: این نمایشگاه در بوشهر طی امروز و فردا از ساعت ۸ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است و نمایشگاه شهرهای برازجان و دلوار نیز امشب و فردا شب برپا می‌‏شود.

پارسایی فر ادامه داد: در این برنامه‌‎ها با محوریت کاروان هنری «روایت حبیب» تلاش بر این است تا با روایت‌‏های فرهنگی و هنری بخش‌های از ابعاد شخصیت سردار سلیمانی تبیین شود.

وی گفت: کاروان هنری «روایت حبیب» در بوشهر طی سه روز به اجرای برنامه‌‏های متنوعی خواهد پرداخت.

گفتنی است، عصر یکشنبه ۲۸ آذرماه نیز ویژه‌برنامه شب خاطره «روایت حبیب» با موضوع ابعاد شخصیتی مقاومت شهید رئیسعلی دلواری و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر دلوار منزل شهید رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود.

کاروان هنری «روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد. طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد.

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» خواهند بود و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

کاروان هنری «روایت حبیب» که تاکنون حضور در استان‌های کرمان، اصفهان، زنجان، سنندج و خوزستان را تجربه کرده است، در ادامه سفرهای خود به بوشهر آمده است و در ادامه به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha