تابلو ۹۹ ساله «حدیث کساء» در موزه فاطمی
کد خبر: 4021857
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

تابلو ۹۹ ساله «حدیث کساء» در موزه فاطمی

تابلو خطی ۹۹ ساله «حدیث کساء» به‌ مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در موزه فاطمی به نمایش گذاشته شده است.

تابلو حدیث کساءبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، به‌ مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تابلو قدیمی و خطی حدیث شریف کساء که در موزه فاطمی به نمایش گذاشته شده است، معرفی می‌شود.

این اثر هنری توسط استاد علی رضوی قمی در تاریخ ۱۳۴۴ هجری قمری به خط نسخ ایرانی نوشته شده و پس از مرمت و قطعه‌سازی در کارگاه هنری موزه فاطمی در موزه فاطمی، تالار عترت، گنجینه حرم نما، ‌گنجواره زیارت و زائران به نمایش در آمده است.

حدیث کساء که منقول از زبان مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) است بیانگر طهارت و عصمت اهل بیت پیامبر(ص) است و چون آیه تطهیر اهل بیت در زیر کساء یمانی نازل شد این حدیث که آن واقعه را بیان می‌کند به حدیث کساء معروف و مشهور شده است.

لازم به ذکر است کساء به معنای جامه و عبا است و اصحاب کساء عبارت‌اند از حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که آیه «انما یرید ﷲ لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرأ؛ همانا خداوند می‌خواهد تا ناپاکی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و شما را کاملاً پاک و طاهر گرداند.» دربارهٔ آنان نازل شده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌ها و آشنایی با آثار موزه فاطمی به نشانی اینترنتی http://Eitaa.com/haramqom_museum در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha