آیین افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در انار برگزار شد
کد خبر: 4019743
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

آیین افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در انار برگزار شد

همزمان با روز فرهنگی انار و در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب(س) آیین افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) شهرستان انار برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان امروز پنجشنبه 18 آذرماه با حضور مدیر و جمعی از اعضای ستاد کانون‌های مساجد و مسئولان شهرستان انار در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) شهرستان انار برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک میلاد زینب کبری(س) با بیان اینکه زندگی به خودی خود زشت و زیبا نیست و ما انسان‌ها هستیم که به زندگی قدر و ارزش می‌دهیم، تصریح کرد: اگر کسی از زندگی شکوه دارد باید گفت این دنیا همان زندگی است که زینب کبری(س) در آن نفس می‌کشید. به هر میزان آدمی جان خود را متبرک و در محضر اولیا خدا شاگردی کند در حوزه ذهن و زبان و رفتار از زرق و برق دنیا دور می‌شوند.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را بر قلب حضرت محمد(ص) نازل کرد تا براساس وحی الهی و کلام الهی مردم را تربیت کند، افزود: کسانی که خود را شاگرد دائم‌الحضور قرآن دانستند و به قرآن و پیامبر ایمان آورده و براساس این اعتقاد ذهن و زبانشان را تربیت کردند قطعا در حوزه رفتار نیز متواضع و متعادل شدند.

گرجی ادامه داد: زینب کبری(س) شاگرد دائم‌الحضور قرآن بود. امامان ما قرآن ناطقی هستند که بر اساس قرآن صامت تربیت کردند و زینب کبری(س) نتیجه تربیت قرآنی است و امروز هدف و قصد ما از گرد آمدن در چنین محافلی رونق جریان تربیت قرآنی است. زینب(س) از آنجایی که تربیتش تربیت انسانی و معلمش قرآن بود براساس اصول اصیل انسانی رفتار کرد.

وی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات، بیان کرد: به هر میزان که آدمی جان خود را به اصول اصیل انسانی متبرک کند بالا خواهد رفت و زینب کبری(س) با صبر و شکیبایی، مهربانی و پرستاری از خود به عنوان یک اسوه حسنه ماندگار شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه پنج سال است که جریان قرآنی مدهامتان به میزبانی شهرستان انار برگزار می‌شود، عشق و علاقه و مفاهمه مردم انار را به قرآن تبریک گفت و افزود: هدف از تلاش‌هایی که در جریان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان انار انجام می‌شود این است که تمام خانه‌های ما تبدیل به قرآن خانه شوند و جریان فرهنگ قرآنی از شهرستان انار به عنوان سوغات به شهرستان‌های دیگر برده شود.

وی در پایان با تبریک افتتاح پنجمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان انار، بیان کرد: امیدواریم به مدد ارادت و عشق و علاقه‌ای که به خاندان اهل‌بیت(ع) داریم در حوزه ذهن، زبان و رفتار بتوانیم گامی در مسیر آنچه که خداوند فرموده است برداریم.

انتهای پیام
captcha