دو مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4016311
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
در هفته اول آذر 1400؛

دو مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت دو مادر شهید و سه جانباز 70 درصد به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای گذشت، زهرا ترلان مادر شهیدان معظم ابوالقاسم و نصرت‌اله صفری، از شهرستان ساوه استان مرکزی به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید ابوالقاسم صفری  سال ۱۳۴۱ متولد شد و در سال ۱۳۶۰ در منطقه پایگاه نور در عملیات پدافندی به شهادت رسید و شهید نصرت اله صفری سال ۱۳۴۳ متولد و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

مادر شهیدان خیری‌پور

ملی دالوندزاده مادر شهیدان عباس و محمدحسین خیری‌پور پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 29 آبان ماه به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

شهید عباس خیری‌پور سال 1360 به عنوان بسیجی در جبهه دهلاویه به شهادت رسید و شهید محمدحسین خیری‌پور سال  1363 به عنوان بسیجی در جبهه شرق دجله به فیض شهادت نائل آمد.

عوضعلی اسدی جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد عوضعلی اسدی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج یکشنبه 30 آبان‌ماه دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید جانباز عوضعلی اسدی، سال 1338 دیده به جهان گشود و سال 1362 در منطقه غرب کشور از ناحیه سر به درجه جانبازی نایل آمد.

سلیمان رضایی جانباز 70 درصد 

جانباز سرافراز بصیر ۷۰ درصد سلیمان رضایی یگانه پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مجروحیت، شامگاه یکشنبه 30 آبان‌ماه دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید سلیمان رضایی یگانه در یکم فروردین ماه 1339 در سبزوار چشم به جهان گشود و در عملیات بیت‌المقدس حین آزادسازی خرمشهر از ناحیه ریه و دو چشم دچار مجروحیت و در سوم خرداد 1361 به مقام جانبازی نائل آمد، از این جانباز شهید چهار فرزند به یادگار مانده است.

مصطفی محمدی جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد مصطفی محمدی سراجه از قم شامگاه سه‌شنبه دوم آذرماه، بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد و به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید مصطفی محمدی سراجه اردیبهشت‌ماه سال 1367 در غرب کشور بر اثر موج انفجار و ترکش از ناحیه کمر، پهلو و پا مجروح شد. وی همچنین در تیر ماه سال 1367 از ناحیه پهلوی راست و شکم دچار مجروحیت شد.

انتهای پیام
captcha