رئیس جهاددانشگاهی قم با اعضای معاونت فرهنگی این واحد دیدار کرد
کد خبر: 4015925
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

رئیس جهاددانشگاهی قم با اعضای معاونت فرهنگی این واحد دیدار کرد

نشست مشترک معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم با محمد حیدری، رئیس این واحد، صبح امروز، سوم آذرماه در مرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی واحد قم برگزار شد.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی قم با اعضای معاونت فرهنگی این واحدبه گزارش ایکنا از قم، نشست مشترک معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم با محمد حیدری، رئیس این واحد، صبح امروز، سوم آذرماه در مرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی واحد قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم با اشاره به اینکه بخش اساسی و لاینفک از فعالیت‌های این نهاد به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند، بیان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی هم می‌تواند در این راستا قدم بردارد.

حیدری با اشاره به اینکه در چند ساله اخیر جهاددانشگاهی مورد اقبال عمومی قرار گرفته است، تصریح کرد: موقعیت جهاددانشگاهی قم تغییر کرده است و این امر، ماحصل تلاش بی‌چشمداشت و حضور جهادگران فعال به‌ویژه دانشجویان در جهاددانشگاهی و ورود آنان به عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اگر مسائل به‌درستی اطلاع‌رسانی نشود مشکلات برطرف نخواهند شد، تصریح کرد: مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی باید با بیان راهکارهای مناسب برطرف شود.

رئیس جهاددانشگاهی قم با اشاره به تهدید کاهش جمعیت در ایران به‌عنوان یک معضل فرهنگی و اجتماعی یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی تشویق زوجین به باروری و ارائه راهکارهای مناسب در این حوزه است، بیان کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت راهکار مناسبی برای خنثی‌سازی این تهدید نیست، زیرا یکی از آثار و نتایج این طرح در صورت اجرایی شدن، تولد نوزادانی با معلولیت‌های متعدد، کودکان ناخواسته و یا نامشروع و افزایش سقط جنین‌های غیرقانونی که منجر به بیماری‌های عفونی و مرگ زنان می‌شود، است.

وی ضمن انتقاد از ارائه آمار غیرواقعی سقط جنین در کشور از سوی متولیان امر، تصریح کرد: میزان سقط جنین در کشور باید براساس واقعیت و با استناد به معرفی کلینیک‌های درمانی و جراحان متخصصی که این کار را انجام داده‎‌اند، انجام شود.

توسعه‌ نیازمند تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در این دیدار، ضمن ارائه گزارش عملکرد این معاونت در چندماهه اخیر، بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد قم، پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی سطح استان بوده و در همین راستا دفتر تسهیل‌گری و توسعه شهر قائم با همکاری معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری قم و جهاددانشگاهی واحد استان از سال ۹۹ آغاز به‌کار کرده است و در این زمینه، اعزام نیروهای جهادی در قالب تیم‌های چند نفره دانشجویی به مناطق کم‌برخوردار قم در دستور کار این معاونت بوده است و جهاددانشگاهی واحد قم آمادگی همکاری با خیرین و نیروهای جهادی در حوزه‌های مختلف جهت رسیدگی و برطرف کردن مشکلات محله‌های کمتر توسعه‌ یافته را دارد.

وی افزود: با توجه به تجربیات گسترده و سابقه جهاددانشگاهی در زمینه چاپ و انتشار کتب علمی و دانشگاهی، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با هدف چاپ و انتشار کتب و نشریات علمی و انجام فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی، تشکیل گروه‌های تخصصی و کمیته‌های علمی و تمرکز در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص فرهنگ مکتوب گام‌های مؤثری برداشته است و در همین راستا شعبه سازمان انتشارات تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم از برگزاری سومین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری» خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت جشنواره ملی مهدویت به آدرس mahdaviatfest.ir مراجعه کنند از طریق ادمین تلگرام به آدرس Mahdaviyatfest_admin، یا ادمین ایتا به آدرس Mahdaviyatfest و شماره واتساپی ۰۹۲۲۲۱۲۰۳۱۳ ارتباط بگیرند.

وی تصریح کرد: توسعه نیازمند تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است و یکی از این زیرساخت‌ها، توجه به مسئله اقتصاد فرهنگ است و علاوه بر آن، جهاددانشگاهی قم باید به جذب نیروی انسانی جهادی و انقلابی توجه ویژه‌ای داشته‌باشند.

یادآور می‌شود، در این نشست محسن صفری، سردبیر خبرگزاری ایسنا شعبه قم و مژگان فرهنگیان، سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه قم و جمعی از اعضای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی قم و دفتر تسهیلگری و توسعه محله شهرقائم به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

انتهای پیام
captcha