کتاب؛ ارزنده‌ترین و ماندگار‌ترین میراث فرهنگی
کد خبر: 4015277
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان بیان کرد:

کتاب؛ ارزنده‌ترین و ماندگار‌ترین میراث فرهنگی

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان بیان‌ کرد: کتاب ارزنده‌ترین و ماندگار‌ترین میراث فرهنگی در نسل‌های مختلف است و به همان اندازه که فرد را از منظر رشد و خلاقیت توانمند می‌سازد، موجب توانمندی خانواده و در نهایت جامعه خواهد‌ شد.

سیده فاطمه شفیعی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان روز گذشته 30 آبان‌ماه با حضور در دفتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با پریسا کرمی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالیت‌های ثمربخش نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته فرهنگی، با اهدا کتاب مژگان شماری(پانصد غزل از بیدل) بیان‌کرد: در یک فرهنگ متعادل، پیوند فرهنگ شفاهی و نوشتاری و تناسب بین آن دو، زمینه‌ساز شکوفایی فکر و اندیشه، غنابخشی و تقویت فرهنگ می‌شود.

شفیعی بیان کرد: بی تردید کتاب ارزنده‌ترین و ماندگارترین میراث فرهنگی و بلیغ‌ترین رسانه پیام‌رسان اندیشه در نسل‌های مختلف است. کتاب‌خوانی به همان اندازه که فرد را از منظر رشد، خلاقیت، موفقیت و پیشرفت توانمند می‌کند در مقیاسی وسیع‌تر، موجب توانمندی خانواده و در نهایت جامعه خواهد‌ شد. کتاب‌خوانی شکوفایی اندیشه و شکل‌گیری گفتمان اندیشمندانه و تکامل فرهنگی جامعه بشری در مسیر تاریخ را به همراه داشته است.

وی تصریح‌ کرد: خوانش درست کتاب‌های خوب در خانه، مدرسه و محیط‌های اجتماعی با ایجاد پیوندی دوسویه، حداقل سه نیاز بنیادی فرد را برآورده می‌کند. نیاز عاطفی(برقراری و پرورش رابطه عاطفی درست در راستای ساماندهی عواطف و هیجانات)، نیاز شناختی(گسترش تفکر پویا به منظور سازگاری با محیط و تغییر و بهسازی جامعه) و نیاز شخصیتی(دستیابی به استقلال فردی و هویت‌یابی در مسیر جامعه‌پذیری).

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با اشاره به چندرسانه‌ای شدن مفهوم تولید محتوا و انتقال مطالب بیان کرد: نسل امروز جامعه از یک‌ طرف تصویر‌ محور شده و از طرف دیگر با سرعتی باور نکردنی در معرض اطلاعات و داده‌های متنوع قرار می‌گیرد. در این شرایط مسئله اصلی تقابل نوشتار و تصویر نیست بلکه تقویت و توزیع محتوا با بهره‌مندی از هردو شیوه و ابزار به زبان نسل امروز است.

شفیعی بیان کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با پتانسیل دانشجویان خلاق و باانگیزه و فعالیت‌های کشوری کتابخانه مهربانی، 3 دقیقه با کتاب‌های محیط زیستی، معرفی کتاب و محرومیت‌زدایی آموزشی در مناطق کم‌برخوردار و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با پتانسیل فعالیت‌های تبلیغی ترویجی حوزه کتاب و کتابخوانی همچون مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای، فصل سخن و کتاب گفتار و همچنین ظرفیت خبرگزاری بین‌المللی ایکنا در پوشش خبری، یادداشت‌ها، گزارش و مصاحبه‌های تحلیلی بین رشته‌ای در ادامه فعالیت‌های خود از همکاری اداره کل کتابخانه‌ها استقبال خواهد کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان

کتاب ارزنده ترین میراث فرهنگی

انتهای پیام
captcha