بسیجیان نیروهای قرآنی تلاش‌گر در مسیر اهداف انقلاب هستند
کد خبر: 4014378
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

بسیجیان نیروهای قرآنی تلاش‌گر در مسیر اهداف انقلاب هستند

تولیت آستان کریمه اهل بیت(س) گفت: بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و داشتن این نیروها از توفیقاتی است که به نظام اسلامی داده شده است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین که امروز 27 آبان‌ماه برگزار شد، با اشاره به ایام معصومیه اظهار کرد: حضرت معصومه(س) به قصد زیارت امام رضا(س) به ایران آمدند و این نشان‌دهنده اهمیت زیارت در فرهنگ شیعه است که حتی با وجود سختی‌ها و موانع نباید از آن غفلت شود حتی اگر به مقصد نرسیم.

وی با اشاره به مقام علمی بانوی کرامت، گفت: ایشان مهاجر الی‌الله و مجاهد فی‌سبیل‌الله بودند، امام صادق(ع) قبل از ولادت موسی بن جعفر(ع) از ولادت حضرت معصومه(س) و ورود و دفنشان در قم خبر دادند و این نشان از جایگاه رفیع ایشان نزد اهل بی(ع) دراد و امام رضا(ع) برای ایشان زیارت‌نامه انشا کردند که در آن از مقام شفاعت ایشان در بهشت یاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر آیه ۶۲ سوره مبارکه انفال بر نصرت خداوند به پیامبر(ص) به وسیله مؤمنین اشاره کرد و گفت: حضرت نوح(ع) با وجود اینکه ۹۵۰ سال به تبلیغ دین پرداختند اما عده کمی ایمان آوردند بنابراین اگر کمک و همراهی مؤمنین نبود پیامبر(ص) هم در رسالت‌شان توفیق پیدا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه انبیا همیشه در کنار خود افرادی را داشتند که کمکشان می‌کردند،افزود: افرادی که قرآن از آنان تعبیر به مؤمنین کرده است همین بسیجیان امروزی هستند که با ایمان و اخلاص به یاری دین خدا و ولی خدا می‌شتابند.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان همیشه از حضور مؤمنین جان‌برکف در اطراف انبیا ایراد می‌گرفتند، گفت: این در حالی است که پیامبر(ص) همیشه از این افراد حمایت می‌کردند و این نیروهای مؤمن، مردمی و پای کار همیشه به دنبال رفع مشکلات پیامبر(ص) و دین خدا بوده‌اند.

وی با اشاره به نیرو، عزت و توان بسیجیان، تصریح کرد: اگر افرادی با این ویژگی‌ها به دور هر کسی جمع شوند او را موفق می‌کنند و بدون این کمک ها و نیروهای مردمی اگر رهبر امیرالمؤمنین(ع) هم باشند تبلیغشان اثر کمتری دارد.

بسیج؛ تشکیلات مردمی نظام ولایی جمهوری اسلامی

سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار با اشاره به تقویت بعد دفاعی کشور و کمک به دستگاه‌های امنیتی توسط بسیج، گفت: تقویت فعالیت‌های جهادی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و کمک به فعالیت‌های اقتصادی، حضور فعالانه در فضای مجازی و مشارکت در جهاد فرهنگی، علوی و اجتماعی برای تولید قدرت نرم از جمله اولویت‌های بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات مردمی در نظام ولایی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: این تشکیلات به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد تحت فرمان ولی امر مسلمین در تمام زوایای نظام و حیات ملت ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

سلیمانی با اشاره به تربیت و سازماندهی جوانان انقلابی، مؤمن و پای کار در بسیج گفت: تقویت پایگاه‌های مقاومت، تشکیل محلات اسلامی با محوریت مساجد و ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت نیروهای بسیجی از جمله برنامه‌های ما برای حفظ و تقویت این نیروی مهم برای نظام است.

وی با اشاره به کمک بسیج به دولت برای کنترل ویروس کرونا گفت: بسیج در زمینه تولید مسکن و کمک به پروژه های محرومیت زدایی و اشتغالزایی نیز همراه دولت است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از دیگر اولویت‌های نیروهای بسیج در سراسر کشور فعالیت در راستای تحکیم بنیاد خانواده ها، ترویج افزایش جمعیت کشور و ازدواج آسان است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و توجه به معیشت نیروهای بسیجی هم اقداماتی انجام گرفته است تا هر چه بهتر بتوانند به مردم و نظام اسلامی خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha