پوستر کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی(ره) در قم رونمایی شد
کد خبر: 4013560
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

پوستر کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی(ره) در قم رونمایی شد

کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی(ره) طی مراسمی امروز 24 آبان‌ماه در حرم مطهر بانوی کرامت آغاز به کار کرد و در حاشیه این مراسم، از پوستر و سایت کنگره رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از قم، افتتاحیه کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی به مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله فیاضی رئیس مؤسسه حکمت اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم و سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز 24 آبان‌ماه در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله غلامرضا فیاضی در ابتدای این مراسم ابراز کرد: این مراسم شروعی برای بزرگداشت مردی است که بنای خود را بر این گذاشت که عبد خدا باشد و دنیای خود را برای رسیدن به مقامات معنوی فدا کرد و شاگردانی را تربیت کرد که برکات فراوانی برای اسلام و انقلاب اسلامی داشتند.

در ادامه محمدباقر خراسانی دبیر کنگره علامه طباطبایی با بیان اینکه این کنگره از دو سال پیش برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراکز علمی سراسر کشور همکار مؤسسه حکمت اسلامی در این کنگره هستند.

وی با بیان اینکه از امروز فعالیت کنگره به صورت رسمی آغاز می شود، افزود: این کنگره با رویکرد عمومی و تخصصی در رابطه با علامه طباطبایی است و از جمله محورهای این کنگره علاوه بر کار بر روی آثار تخصصی و علمی علامه طباطبایی، جمع آوری خاطرات شفاهی شاگردان و نزدیکان علامه طباطبایی است.

دبیر کنگره بین المللی علامه طباطبایی از دیگر اهداف این کنگره را نامگذاری ۲۴ آبان ماه به عنوان روز حکمت اسلامی دانست و گفت: راه اندازی بانک اطلاعات مربوط به علامه طباطبایی از دیگر اهداف کنگره است و تا کنون ۱۱۶ برنامه علمی از سوی مجمع حکمت اسلامی در قالب کتاب، پایان نامه و مقاله منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha