کلاس‌های مجازی آموزش خوشنویسی برگزار می‌شود
کد خبر: 4012870
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

کلاس‌های مجازی آموزش خوشنویسی برگزار می‌شود

به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، کلاس‌های مجازی آموزش خوشنویسی توسط اساتید مطرح کشوری برگزار می‌شود.

کلاس‌های مجازی آموزش خوشنویسی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با هدف استفاده از زبان هنر برای دستیابی به اهداف خود در راستای تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی و بین‌المللی با محوریت قرآن کریم و سیره زندگانی معصومین (ع) و به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، مجموعه کلاس‌های مجازی آموزش خوشنویسی را در قالب رویداد فرهنگی هنری چهار فصل قرآنی برگزار می‌کند.

در این کلاس‌ها که به صورت مجازی و رایگان، در سامانه آموزشی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود خطوط نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث توسط اساتید مطرح کشوری آموزش داده خواهد شد.

محمدصادق احدپور در خط نستعلیق، ذبیح الله لولویی مهر در خط شکسته، مهرناز قربانپور در خط نسخ و احسان کاظمی در خط ثلث اساتید این کلاس‌ها خواهند بود.

پنج موضوع سطرنویسی، کتابت، چلیپا، قطعه نویسی و سیاه مشق موضوعات این کلاس‌ها خواهد بود که برنامه زمان بندی آن به شرح ذیل است:

خط  نستعلیق: استاد محمدصادق احدپور / سه شنبه 25 آبان ماه 1400

خط  شکسته: استاد ذبیح الله لولویی مهر / چهارشنبه 26آبان ماه 1400

خط  نسخ: استاد مهرناز قربانپور / شنبه 29 آبان ماه 1400

خط  ثلث: استاد احسان کاظمی / یکشنبه 30 آبان ماه 1400 

ساعت های برگزاری کلاس‌ها: 10 و 16 هر روز

حضور در جلسه از طریق سامانه http://amjad.jde.ir/isqa

نام کلاس: چهار فصل قرآنی / رمز عبور 654321

لازم به ذکر است، در رویداد فرهنگی ـ هنری چهار فصل قرآنی، با توجه به رویداد‌های مهم هر فصل از سال، به موضوع خاصی اختصاص یافته است و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن موضوع خواهد بود و مخاطبان آن نیز تمامی دانشجویان علاقه‌مند به موضوع هستند. بر همین اساس، تمامی علاقه‌مندان به رویداد‌های فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی از طریق پایگاه اینترنتی www.isqa.ir در این طرح شرکت کنند.

در این طرح، بخش‌های مختلفی از جمله فراخوان آثار هنری، برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را هم آموزش ببیند.

انتهای پیام
captcha