توهین به ساحت قرآن در بازی موبایلی شرکت آمریکایی
کد خبر: 4012458
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

توهین به ساحت قرآن در بازی موبایلی شرکت آمریکایی

کاربران شبکه‎های اجتماعی از توهین به قرآن در یکی از نسخه‌های بازی موبایلی آمریکایی «call of duty: ندای وظیفه» خبر دادند.

توهین به ساحت قرآن در بازی موبایلی شرکت آمریکاییبه گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم عربی، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که در آن نشان می‌دهد در یکی از نسخه‌های بازی موبایلی مشهور «call of duty» به قرآن کریم توهین شده است.

این بازی موبایلی به صورت گسترده در کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان منتشر شده است و در آن صفحاتی از قرآن کریم به زمین انداخته شده و کسانی که از این بازی استفاده می‌کنند، باید روی این صفحات راه بروند.

این بازی موبایلی خشم گسترده مسلمانان را در پی داشته است و کاربران شبکه‌های اجتماعی تحریم شرکت تولیدکننده این بازی را خواستار شده‌اند تا آن را حذف و به صورت رسمی از مسلمانان عذرخواهی کند.

این نخستین بار نیست که بازی « call of duty » به اسلام توهین می‌کند و پیش از این نیز لفظ جلاله «الله» مورد توهین قرار گرفته بود که خشم مسلمانان را برانگیخت و شرکت مجبور به عذرخواهی و حذف این بازی شد.

کال آو دیوتی یا ندای وظیفه مجموعه‌ای از بازی‌های در سبک تیراندازی و اکشن است که از سوی شرکت آمریکایی «اکتیویژن» تولید شده است. این شرکت از بزرگترین شرکت‌های تولید و نشر بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای دنیاست که ابتدا در سال 2003 روی بازی‌های مربوط به جنگ جهانی دوم تمرکز داشت.

انتهای پیام
captcha