اعلام برنامه ویژه برای حل مشکل اشتغال و مسکن ایثارگران
کد خبر: 4012408
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
توسط قاضی‌زاده در سفر به سمنان مطرح شد

اعلام برنامه ویژه برای حل مشکل اشتغال و مسکن ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفرهای استانی به منظور حضور در شورای اداری و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار با ایثارگران استان سمنان به این استان سفر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه 19 آبان با حضور در گلزار مطهر شهدای امامزاده اشرف سمنان به مقام شامخ شهدا از جمله شهید «عباس دانشگر» ادای احترام کرد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص اهداف سفر خود به این استان گفت: رئیس جمهور محترم در سفر به استان سمنان قول دادند که مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به طور ویژه پیگیری شود البته سفرهای استانی برای بررسی عملکرد بنیاد، مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در شورای اداری و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی شده بود اما به دستور رئیس‌جمهور این سفر زودتر انجام شد که در خدمت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این استان باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بابیان اینکه مردم ولایتمدار استان سمنان در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی فداکاری کرده‌اند، افزود: امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات ایثارگران عزیز را برطرف کرده و مسائل استان را از دریچه‌های مختلف بررسی و رسیدگی کنیم و در این مسیر تلاش می‌کنیم مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها اختیارات کافی برای تصمیم‌گیری داشته باشند.

مشکلات خانواده‌‌های معظم شهدا و ایثارگران از نزدیک مورد بررسی قرار داده شد

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه این سفر در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: خدا را شاکر هستیم که توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان را پیدا کردیم. مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از صبح امروز در میز خدمت بنیاد استان حضور پیدا کردند و مشکلات خانواده‌‌های معظم شهدا و ایثارگران را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

معاون رئیس‌جمهور بررسی عملکرد بنیاد را از جمله اهداف این سفر استانی عنوان کرد و گفت: این چهارمین سفر استانی در مدت دو ماه مدیریت جدید در بنیاد شهید و امور ایثارگران است و امیدوارم این سفر با اجرای برنامه‌های بنیاد پر برکت باشد.

بنیاد با کمک دولت برای حل مشکل اشتغال و مسکن ایثارگران برنامه ویژه‌ای دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با ایثارگران در پارک دفاع مقدس شهرستان سمنان با اشاره به اهداف خود از این سفر، گفت: سفرهای استانی به طور منظم به منظور پیگیری مشکلات ایثارگران ادامه دارد و چهارمین سفر به استان سمنان انجام شد، در سال‌های دفاع مقدس نیز سال 1365 افتخار همراهی با رزمندگان و ایثارگران این استان را در جزیره مجنون داشتم.

معاون رئیس جمهور گفت: خدمت به جامعه ایثارگری بسیار گسترده است و قوانین زیادی در این رابطه وجود دارد، اگر بخواهیم همه قوانین در خصوص جامعه ایثارگری را اجرایی کنیم به منابع مالی نیاز داریم و حتی اگر برخی فعالیت‌ها کنار گذاشته شود منابع فعلی برای اجرای قوانین مرتبط کافی نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به درخواست‌های ایثارگران در این همایش، گفت: برنامه‌های اصلاحی در زمینه اقتصادی در دستور کار قرار دارد و پروژه‌های ناتمام در استان سمنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد مشکلات حقوقی که وجود دارد استانداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تدابیر بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکلات مسکن و اشتغال ایثارگران گفت: بنیاد با کمک دولت برای حل مشکل اشتغال و مسکن ایثارگران برنامه ویژه‌ای دارد. در مورد استخدام ایثارگران، علاوه بر تخصیص سهمیه استخدامی برنامه‌هایی برای کارآفرینی و اختصاص تسهیلات برای کارآفرینی در نظر گرفته شده و در بخش مسکن نیز در طرحی که وزارت مسکن و شهرسازی دنبال می‌کند ۵ درصد مسکن هر استان به ایثارگرانی که فاقد مسکن هستند اختصاص خواهد یافت.

نمایندگانی از جامعه ایثارگری در این همایش به بیان انتظارات، پیشنهادات و مسائل ایثارگران استان سمنان پرداختند.

معاون رئیس جمهور همچنین در سفر به استان سمنان با حضور در منازل خانواده معظم شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» و خانواده جانباز شهید «حاج غلامعلی مثبت» با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با خانواده شهید «حاج غلامعلی مثبت» ضمن تقدیر و تجلیل از خانواده این شهید، گفت: جانبازان به خاطر درد و رنج جسمی در این دنیا، در آخرت از مقام و جایگاه بالایی برخوردار هستند و خداوند پاداش و اجر صبر همسران شهدا و جانبازان را نیز عطا خواهد فرمود.

باید کانون‌های فرهنگی در اطراف مزار مطهر شهدا ساخته شود

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان، گفت: استان سمنان استان ویژه‌ و پیشرو در ابعاد فرهنگی و علمی است و با وجود جمعیت کم در کشور تأثیرگذار است. زیرساخت آموزشی در استان سمنان قوی است و این فرصت بی‌بدیلی برای مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور این استان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: فرهنگ و مکتب شهادت از سوی خانواده ترویج می‌شود و همسران شهدا نقش مهمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند. انسان‌ها برای رشد و رسیدن به آرمان‌هایشان نیاز به الگو دارند و شهدا الگو و قهرمان‌های جامعه ما هستند که باید آن‌ها را معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت گلزارهای مطهر شهدا عنوان کرد: باید کانون‌های فرهنگی در اطراف مزار مطهر شهدا ساخته شود، به دلیل اینکه استان سمنان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشتاز است باید در زمینه‌های فرهنگی و هنری مانند ساخت فیلم‌های سینمایی فاخر در مورد شهدای استان برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص موضوع اشتغال و تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و مسکن ایثارگران، گفت: دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت به استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد اقدام کند و برای اجرای این موضوع در هر استان باید برنامه مناسبی تدوین و اجرا شود و قانون دولت را مکلف به این امر کرده است.

رسیدگی به مشکلات باعث اعتماد و امید مردم خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این دیدار با خیر مقدم به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اینکه پس از سفر رئیس جمهوری و بیان برخی موارد از سوی خانواده معظم شهدا و ایثارگران، معاون ایشان در استان حضور یافتند نشان از این دارد که دولت، بنا بر خدمت و گره‌گشایی دارد البته خانواده معظم شهدا و ایثارگران تنها نیازمند حمایت مادی نیستند بلکه نیازهای معنوی آنان دارای اهمیت بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: حضور در بین مردم و رسیدگی به امور آنها توسط مسئولان و به‌کارگیری افراد دلسوز نظام اسلامی، باعث اعتماد و امید بیش از پیش مردم خواهد شد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت توجه به وصیت‌نامه و خواسته‌های شهدا خاطرنشان کرد: هر شهیدی در وصیت‌نامه‌اش به نکته‌های کلیدی توجه کرده است که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهدا حمایت از ولایت فقیه و نظام اسلامی است و دیگری موضوع حجاب و عفاف است که شهدای ما به آن توجه دارند.

حضور رئیس بنیاد شهید گره‌گشای مشکلات ایثارگران خواهد بود

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: توجه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است و این استان شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده است.

استاندار سمنان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سمنان گفت: در سفر رئیس جمهور ضرورت توجه به مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران مطرح شد و حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این استان گره‌گشای مشکلات ایثارگران خواهد بود.

بیشترین انتصاب‌ها در استان سمنان مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران بوده

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: استان سمنان از استان‌هایی است که تعداد زیادی شهید تقدیم کرده است و مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس به زیبایی نقش‌آفرینی کردند.

استاندار سمنان، با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مشکلات مربوط به مسکن و اشتغال آنها، گفت: بیشترین انتصاب‌ها در استان سمنان مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران بوده است و امیدواریم با کار جهادی و تلاش بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در این استان ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha