گسترش شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های وزارت ارشاد است
کد خبر: 4011101
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
وزیر ارشاد:

گسترش شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه در افق پیش رو گسترش شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد، گفت: همه ابزارها در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای تحقق این سیاست‌ها باشد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه در گردهمایی شورای فرهنگ عمومی سراسر کشور که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در سفرهای استانی تاکید داریم که شورای فرهنگ عمومی در هر استان تشکیل تا این شورا با اعضای استانی و اعضای شهرستان ها در قالب پارلمان فرهنگی استان شکل بگیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت مردمی، نگاه ما به شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک فرصت برای ارتقای فعالیت های فرهنگی کشور است.

اسماعیلی افزود: این اتفاق و تاسیسی که شکل گرفت، ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای همین مسأله است که فضای فرهنگی کشور را به سمت سیاست های انقلاب تغییر داده و سرعت آن را بیشتر کنیم از طرفی جریان اصلی انقلاب به سمت تاسیس تمدن نوین و جامعه اسلامی باید از این گذر عبور کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نهاد حقوقی و تشکیلاتی که برای تحقق جامعه اسلامی و زندگی اسلامی در نظام دیده شده، شورای فرهنگ عمومی است.

وی تاکید کرد: در افق پیش رو و در صدر برنامه های وزارت فرهنگ، گسترش شورای فرهنگ عمومی قرار دارد و نهاد سیاستگذار در موضوعات فرهنگی است؛ علاوه بر این، همه ابزارهای در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای تحقق این سیاست ها باشد.

وی گفت: ابزارهای تئاتر، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی کشور در حوزه فرهنگ باید در راستای تحولات سبک زندگی ایرانی اسلامی تعریف شود؛ این نگاهی است که به شورای فرهنگ عمومی داریم.

اسماعیلی ادامه داد: به همین منظور، دست یاری به سمت ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که راهبری این شوراها را در اختیار دارند، دراز می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی کشور با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است در این مسیر گام بردارد، گفت: اقتضائات منطقه‌ای و استانی در خصوص شورای فرهنگ عمومی در اولویت این وزارتخانه قرار دارد و برخی سیاست‌ها را ممکن است به عنوان سیاست‌های کلی پیشنهاد بدهیم.

اسماعیلی در سخنان خود بر نظم، کیفیت دستور جلسات و نحوه اداره جلسه ها و همچنین پیگیری مصوبات تاکید کرد و گفت: این فرایندها باید به صورتی انجام شود که در میان مدت شاهد ارتقای کمی و کیفی شورای فرهنگ عمومی باشیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصورات ناخوشایندی از گذشته‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی داشتند، ابراز امیدواری کرد این مجموعه همدل و همراه گام‌های مشترک و بلندی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی بردارند.

در حاشیه این گردهمایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور از کتاب کار این شورا رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha