خون شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است/جمال پیدا نشد بلکه ما خود را پیدا کردیم
کد خبر: 4010393
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
در مراسم تکریم از خانواده شهید محمدشاهی عنوان شد؛

خون شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است/جمال پیدا نشد بلکه ما خود را پیدا کردیم

مراسم تکریم از خانواده شهید جمال محمدشاهی که ۳۸ سال پیش به شهادت رسید و سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شد، امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در این موزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار فضلی در مراسم تکریم از خانواده شهید جمال محمدشاهی با تاکید بر نقش شهدا در حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: خون مطهر شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است؛ خون شهدا پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و اگر چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت این خون است.

وی با اشاره به عملیات والفجر۲ بیان کرد: در این عملیات همه آحاد رزمنده‌ها سهم و نقش بزرگی داشتند. عملیات والفجر ۲ در منطقه پیران شهر اجرا شد و همه نیروهای دفاعی کشور اعم از سپاه و ارتش عازم این عملیات شدند، البته قبل از شروع عملیات برای آماده‌سازی به منطقه اعزام شدیم.

سردار فضلی با بیان اینکه عملیات والفجر از جمله عملیات‌های سرنوشت‌ساز بود افزود: همه بزرگان و فرماندهان دفاع مقدس از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید باکری، شهید همت، شهید سردار سلیمانی و بسیاری از شهدای دیگر در  عملیات والفجر سهم و نقش به‌سزایی داشتند.

وی ادامه داد: همه مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شد. ۲۷ مهر ۱۳۶۲ مرحله اول عملیات به همین ترتیب صورت گرفت و مرحله دوم با پیروزی رزمندگان اسلام سپری شد و بخشی از دره در اختیار ما قرار گرفت و در چهارم آبان سال ۱۳۶۲ هم مرحله سوم به اجرا در آمد.

سردار فضلی افزود:  برادران ارتش و سپاه مصمم به ادامه عملیات بودند و در این رشته ارتفاعات، شاهد مقابله حق و باطل بودیم، در مرحله چهارم شهید همت فرماندهی عملیات را برعهده داشت که در بخش‌های موفق و در بخش‌های روبرو شد.

خون مطهر شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است / چهار دهه عمر انقلاب از برکت خون شهیدان است

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به دستاوردهای عملیات والفجر بیان کرد: در نتیجه این عملیات و تلاش رزمندگان اسلام بخش زیادی از مناطقی که در دست دشمن بود به تصرف سپاه اسلام درآمد. در این عملیات شهید علی رضاییان از جمله رزمندگانی بود، که به درجه والای شهادت نائل شد. حضور شهدا در عملیات‌هایی از این قبیل خارج از انتظار نیست چراکه همواره شاهد حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بوده و هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین شهید جمال محمدشاهی از جمله شهدایی بود که در عملیات والفجر به شهادت رسید. در واقع عملیات والفجر نبرد سختی بود، که همه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه همه باطل ایستادگی کردند. عراقی‌ها با ۱۲۷ گردان وارد عمل شدند و ایران نیز با ۱۳۱ گردان وارد عملیات شد. اگر شهید محمدشاهی‌ها نبودند، در عملیات والفجر دستاوردی نداشتیم اینها رفتند که در جغرافیای امن جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه دشمنی‌هایی صورت می‌گیرد، امروز آسوده زندگی کنیم.

خون مطهر شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است / چهار دهه عمر انقلاب از برکت خون شهیدان است

سردار فضلی در پایان یادآور شد: در عملیات والفجر نه تنها خود شهدا بلکه خانواده آنها نیز حضور داشتند، کما اینکه خاندان محمدشاهی همواره در عملیات بودند و امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

جمال پیدا نشد بلکه ما خود را پیدا کردیم

برادر شهید محمدشاهی گفت: وقتی خبر شهادت برادرم را به ما اعلام کردند، آیت‌الله حق‌شناس به منزل ما آمد و در جمع خانواده ما حاضر شدند. خدا را شاکرم که ما را به این صورت مفتخر کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند، افزود: جمال پیدا نشد بلکه ما خود را پیدا کردیم، برادرم در قلب‌ها و دل‌های عاشق بود. او پیدا و در دلها ساکن بود. ‌در حقیقت امروز خواست خدا بود که مزار او پیدا شود. جمال در خانواده‌ای که ساده زیستی را سرلوحه خود قرار داده بود، به دنیا آمد و رشد کرد کما اینکه پدرم کارگر بود و شرافتمندانه زندگی کرد.

خون مطهر شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است / چهار دهه عمر انقلاب از برکت خون شهیدان است

برادر شهید محمدشاهی در ادامه تصریح کرد: بنده به عنوان برادر شهید صادقانه می‌گویم که گریه بنده به خاطر شهادت برادرم نیست چرا که او به جایگاه والایی دست پیدا کرد، بلکه به دلیل انتظار مادرم در این ۳۷ سال بود. مادرم بسیار صبور بود اما در سال‌های آخر زندگی خود مدام زمزمه می‌کرد که فرزندم کجاست.

وی در پایان یادآور شد: کسی نگوید شهید جمال از گمنامی درآمده چراکه او و همه شهدا سرّالله است. شهدا وقتی شناخته می‌شوند که به هدف مدنظر آنها دست پیدا کنیم. ما از برنامه امروز شگفت زده شدیم بنده فکر نمی‌کردم از شهیدی که ۳۷ سال پیش به شهادت رسیده، به این صورت تجلیل شود.

خون مطهر شهدا ارمغانی برای نسل‌های آینده است / چهار دهه عمر انقلاب از برکت خون شهیدان است

این مراسم با حضور سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مصلحی، رییس روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خانواده شهید محمدشاهی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha