برگزاری 95 عنوان برنامه به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در قم
کد خبر: 4009046
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

برگزاری 95 عنوان برنامه به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در قم

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قم از برگزاری ۹۵ عنوان برنامه در این استان به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان قمی عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.

علی‌اکبر شفیعی مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، علی‌اکبر شفیعی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قم، صبح امروز، هشتم آبان‌ماه همزمان با آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» نامگذاری شده است، اظهار کرد: علت نامگذاری این هفته به این دلیل است که در بیانیه گام دوم انقلاب سه کلید واژه «جوان»، «امید» و «ما می‌توانیم» آمده و این شعار از طرف سازمان بسیج اساتید کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه از هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده تا ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز نامگذاری شده است، هفته بسیج دانش‌آموزی است، ادامه داد: ۹۵ عنوان برنامه در قم به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قم حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه استان، دیدار دانش‌آموزان نخبه با مسئولان، برگزاری و اجرای سرود در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر را از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی برشمرد.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز، عطرافشانی قبور مطهر شهدای دانش‌آموز، گفتمان امامین انقلاب در واحدهای مقاومت، تجمع دانش‌آموزان به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت این ایام است.

شفیعی با اشاره به اینکه برگزاری دوره مقدماتی فضای مجازی برای ارکان گردان سایبری، صدور بیانیه تجدید پیمان با شهدا، به صدا در آوردن زنگ استکبار‌ستیزی، نشست صمیمانه دانش‌آموزان مجامع علوی و فاطمی و چهار پویش مجازی به نام نوجوان پلاس، دنیای بدون آمریکا و بدون استکبار، پویش یک راه و یک انتخاب و پویش افول آمریکا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی خواهد بود، گفت: بسیج دانش‌آموزی علاوه بر این برنامه‌ها، مأموریت دارد به تقویت و ایجاد روحیه سلحشوری، شجاعت و فداکاری دانش‌آموزان براساس بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین به کمک آموزش و پرورش بیاید تا دانش‌آموز حق‌طلب و حق‌جو تربیت شود، تا کادر انقلاب تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال فرهنگ‌سازی فرهنگ مقاومت و ایستادگی برای دانش‌آموزان که یک نظریه مقبول در سطح جهانی است هستیم، اظهار کرد: هنر بسیج دانش‌آموزی این است که دانش‌آموز را پای کار انقلاب بیاورد تا دانش‌آموز طبق سند تحول و بیانیه گام دوم بتواند در جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی نقش خود را ایفا کند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قم با بیان اینکه برای مأموریت مهم یاد شده ما باید از مدرسه شروع کنیم و اکنون مرکز عالم برای ما مدرسه است و شهید باهنر(ره) می‌فرماید: «اگر انقلاب در مدارس جاری نشود انقلاب شکست خواهد خورد»، ادامه داد: این نشان از جایگاه مدرسه و کار برای دانش‌آموز دارد و هدف ما از اجرای برنامه‌ها در هفته بسیج دانش‌آموزی این است که بتوانیم اهداف انقلاب به‌ویژه ویژگی‌های دانش‌آموز نمونه و تراز انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم و آنها در مسیر بصیرت‌افزایی، گسترش روحیه مدیریت جهادی و انقلابی جایگاه خودشان را در این کاروان عظیمی که به سمت پیشرفت جامعه اسلامی در حرکت است پیدا کنند.

شفیعی گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم، هشت حوزه شهری خواهر و برادر، سه حوزه روستایی با ۸۰۰ واحد مقاومت و ۱۶۰ واحد پیشگام دارد که ۶۰ درصد دانش‌آموزان قمی نیز عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.

انتهای پیام
captcha