حرکت‌های مردمی تنها راه نجات کشور از مشکلات است
کد خبر: 4008899
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
حبیب‌رضا ارزانی:

حرکت‌های مردمی تنها راه نجات کشور از مشکلات است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با بیان اینکه حلقه‌های هم‌افزا در کشور کمک کرده است که بخش کوچکی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم، گفت: تنها مسئله‌ای که امروز می‌تواند کشور ما را از مشکلات نجات دهد همین حرکت‌های مردمی است.

حجت‌الاسلام ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوربه گزارش ایکنا از قم، گردهمایی یاوران ام‌المؤمنین خدیجه کبری(س) و تجلیل از عوامل توزیع قربانی اول ماه برنامه سمت خدا، عصر جمعه، هفتم آبان‌ماه همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، در مجتمع یاوران مهدی(عج) در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در این گردهمایی ضمن قدردانی از برنامه سمت خدا به جهت اطلاع‌رسانی بسیار مناسب در توزیع قربانی اول ماه، گفت: مؤسسه حضرت خدیجه(س) این ابتکار را طراحی کرد و برنامه سمت خدا به شکل زیبایی این حرکت را ترویج داده و میان مردم تسری داد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه حضرت خدیجه(س)، بیان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در این راستا برای توزیع قربانی در تمام استان‌های کشور به شکلی خالصانه ورود کردند. وقتی می‌گوییم  40 هزار رأس قربانی آن هم با توجه به وضعیتی که امروز مردم از حیث اقتصادی دارند بسیار قابل توجه است؛ در این حرکت خیرین خالصانه کمک کردند و هیچ حمایت دولتی در میان نبود و این حرکت تماما تلاش خیرین و مردم عزیز بود که منجر به توزیع این قربانی‌ها میان نیازمندان شد.
 
ارزانی با بیان اینکه این حلقه هم‌افزا در کشور کمک کرده است که بخش کوچکی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم، تصریح کرد: اشاره به این تعبیر از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: «حرکت جهادی و حل شدن مشکلات کشور تنها و تنها با حرکت جهادی است» را در این جمع مغتنم دانسته و می‌خواهم این مسئله را بیان کنم که در حوزه فرهنگ، ارتقای فرهنگ و معارف دینی و هنر متعالی نیازمند این حرکت هستیم.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه تنها مسئله‌ای که امروز می‌تواند کشور ما را نجات دهد همین حرکت‌های مردمی است، گفت: با استناد به آیه «وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ» برخی اهل نماز و روزه و تهجد هستند، اما تا زمان پول خرج کردن می‌رسد به نوعی امتناع می‌کنند یا می‌گویند ما دعا می‌کنیم که مشکل حل شود. در قرآن کریم آمده است «وَأَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»؛ خداوند در این آیه انفاق نکردن را هلاکت می‌داند، بنابراین چنین نیست که بگوییم انفاق کار مستحبی است.
 
وی در ادامه ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین ثباتی‌مقدم و تلاش‌های وی در مؤسسه حضرت خدیجه کبری(س) در راستای توزیع قربانی میان نیازمندان، گفت: هر کسی در این عرصه در هر حوزه‌ای که فعالیت و کمک کرده باشد از خیرین و بانیان، از افرادی که قربانی را توزیع کردند تا آن روحانی که مردم را به مشارکت در این حرکت دعوت کرد، همه نقش داشتند و ما باید بتوانیم این حلقه‌ها را به نیکی کنار یکدیگر قرار دهیم.
 
ارزانی تصریح کرد: نجات انسان در دو چیز است: «کَفِ فَک» و «فَکِ کَف»؛ کف یعنی نگاه داشتن و فک نیز به معنای همان فَک (از اعضای بدن) است؛ یعنی زیاد صحبت نکردن، همچنین دومین مورد یعنی کسی که حرف نمی‌زند اما گشاده دست است؛ ما روایات متعددی در مورد انفاق داریم تا جایی که انسان شک می‌کند که بگوید مؤمن هستم اما اهل ایثار و انفاق نباشد.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ: اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌دارد.»
انتهای پیام
captcha