برگزاری جشن‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم
کد خبر: 4006842
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خبرداد:

برگزاری جشن‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به آغاز جشن‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) از ۷ آبان‌ماه، گفت: با توجه به بهبود شرایط کرونایی امیدواریم مراسم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم امسال حضوری برگزار شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در روز قم اظهار کرد: با توجه به بهبود شرایط کرونایی امیدواریم مراسم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم امسال حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه ورود حضرت معصومه(س) به قم منشأ آثار و برکات فراوانی شده است، افزود: مهم است که ما در این ایام شخصیت و ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) را به عنوان یک الگو به ویژه برای بانوان معرفی کنیم و تأثیر حضور ایشان در قم و ایران اسلامی را تبیین کنیم.

مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ضرورت مراقبت از این روز برای اینکه به انحراف کشیده نشود، گفت: پیشنهاد ما این بود که این روز، روز معنویت و زیارت نامگذاری شود و حالا که تصمیم بر این شده که روز قم نامگذاری شود باید یک پسوند به عنوان روز معنویت و یا روز ملی زیارت هم داشته باشد، زیرا اگر این اتفاق رخ دهد نام حضرت معصومه(س) در این روز به حاشیه رانده نخواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای روز قم، ابراز کرد: بخش اول برنامه‌های حرم مطهر اطلاع‌رسانی و تبلیغات است که هم در روابط عمومی آستان مقدس و هم در رسانه‌های دیگر استان دنبال خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه برنامه‌های آستان مقدس بانوی کرامت از ۷ آبان مصادف با شب سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم شروع می شود، گفت: برنامه ورود نمادین کاروان حضرت معصومه(س) در سالروز ورود از مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) تا حرم دنبال خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های آستان مقدس بانوی کرامت به مناسبت روز قم در قالب برگزاری مسابقات، تولید و انتشار کلیپ‌های معارفی و تبلیغی در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه و شب شعر و برگزاری برنامه‌های مختلف برای زائران غیرایرانی در شبستان حضرت زهرا(س) است.

مشاوره تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برنامه شب شعر فاطمی امسال پررنگ‌تر برگزار می‌شود و مقبره پروین اعتصامی برای این امر اختصاص پیدا خواهد کرد، افزود: دو روز هم خوشنویسی و خطاطی درباره شخصیت حضرت معصومه(س) در مقبره پروین اعتصامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مؤلفانی که آثاری را در رابطه با حضور حضرت معصومه(س) در قم پدید آوردند در این ایام معرفی می‌شوند و نمایشگاه حریم حرم هم در پارکینگ شرقی آستان مقدس فاطمی به صورت پر رنگ به کار خود ادامه می‌دهد.

فلاحی با اشاره به اینکه سالروز ورود حضرت معصومه(س) ۷ آبان و ۲۳ آبان هم میلاد امام حسن عسکری(ع) است، گفت: برنامه‌های سالروز ورود حضرت به قم تا شام میلاد امام عسکری(ع) حالت جشن دارد و از شام میلاد امام عسکری به بعد برنامه‌های رحلت حضرت معصومه(س) دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به حضرت معصومه(س) مدیون هستیم و باید به هر طریق ممکن ادای دین به این حضرت داشته باشیم، گفت: شایسته است که در این ایام به نام حضرت معصومه(س) فعالیت‌های عام‌المنفعه داشته باشیم و به نام حضرت، زندانی آزاد کنیم، زیرا در حقیقت سالروز ورود حضرت معصومه(س) دهه فجر اهل قم است و باید برنامه‌های ویژه برای این ایام داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha