سیزدهمین یادواره شهدای ورزشکار در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4004266
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
۲۷ مهرماه؛

سیزدهمین یادواره شهدای ورزشکار در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: سیزدهمین یادواره شهدای ورزشکار استان ۲۷ مهرماه در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود.

سیزدهمین یادواره شهدای ورزشکار در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی، روز گذشته، 19 مهرماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی این یادواره، گفت: با توجه به اینکه هر یادواره باید یک شعار مشخص داشته باشد و چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از عینی‌ترین نمادهای ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه ورزش کشور است و باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را بین جوانان و نوجوانان نهادینه کنیم بر همین اساس در شعار این یادواره به رشادت‌های حاج قاسم نیز پرداخته خواهد شد.

وی افزود: یکی از سنت‌های حسنه و دیرین اداره‌کل ورزش و جوانان استان به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان است که سیزدهمین یادواره همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان موتور محرکه فرهنگ یک کشور دانست و گفت: رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور مهمان ویژه این یادواره خواهد بود.

عزیزی با بیان اینکه جلسات متعددی با اعضای ستاد برگزاری یادواره و دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم تا برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان در شأن این عزیزان باشد، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام کمتر از شهادت نیست و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و انتقال به نسل امروزی رسالت خطیری است که همگان باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: جامعه ورزشکاران شهدای زیادی را تقدیم کرده است که باید برای گسترش اهداف و آرمان‌های شهیدان در جامعه اقدام شود و شهدای والامقام الگوی خوبی برای ورزشکاران هستند و عزت کشور در گرو عمل به وصایای آنان است.

انتهای پیام
captcha