دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) مکان علم‌آموزی برای مسلمانان جهان است
کد خبر: 4003309
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
حجت‌الاسلام سعید جازاری:

دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) مکان علم‌آموزی برای مسلمانان جهان است

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) در دیدار با امام جمعه اهل سنت شهر چابهار تأکید کرد: این دانشگاه مکانی برای آموختن علم در کمال آرامش برای مسلمانان جهان است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) در سفر خود به شهر چابهار با مولانا عبدالرحمن امام جمعه اهل سنت شهر چابهار و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور دیدار کرد.

در این دیدار که به مناسبت حلول ماه ربیع الاول انجام شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جازاری، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) بر وحدت اهل سنت و شیعیان تأکید کرد و گفت: جهان استکبار علیه دیانت اسلام موضع کینه‌توزانه‌ای دارد و با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر (ص) برای تفرقه افکنی میان مسلمانان جهان تلاش می‌کند؛ بنابراین وحدت میان مسلمانان بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و دولت‌های اسلامی نباید اجازه دهند دشمنان اسلام، امت واحد اسلام را با تفرقه افکنی از یکدیگر جدا کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) افزود: ربیع الاول، ماه شادی اهل بیت علیهم السلام است و یک هفته در این ماه با تمسک به وحدت کلمه و برافراشتن پرچم برادری و مهربانی میان اهل سنت و شیعه هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران هفته وحدت را هفته وحدت میان امت اسلام معرفی می‌کنند و تأکید دارند مسلمین با وحدت کلمه به دفاع از اسلام و مبارزه با سردمداران کفر و پرچمداران ظلم و فساد جهانی و متجاوزین به حقوق کشورها و ملت‌های ضعیف و دست‌نشاندگان آنان بپردازند.

سعید جازاری اشاره کرد: بشر امروز در زندگی مدرن مادی خویش، حلقه مفقوده‌ای به نام معنویت و آرامش دارد و برای یافتن آن مسیری امن‌تر از دامان انبیاء و صالحان به ویژه حضرت ختمی مرتبت رحمة للعالمین، حضرت محمد مصطفی(ص) ندارد. پیامبری که محبت و اشاعه اخلاق و معرفت را سرلوحه دعوت خویش قرار داد و خداوند تبارک و تعالی ایشان را اسوه و الگوی آدمی در تمام قرون و اعصار معرفی کرد.

حجت‌الاسلام جازاری در این دیدار دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را مکانی برای آموختن علم در کمال آرامش برای مسلمانان جهان معرفی کرد و گفت: ما آمادگی داریم میزبان نخبگان مسلمان از سراسر جهان باشیم.

مولانا عبدالرحمن از علمای مطرح اهل سنت و امام جمعه اهل سنت شهر چابهار نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی، طی سخنانی در مدح ائمه اطهار، بر وحدت میان مسلمانان در سراسر جهان تأکید و اشعاری در خصوص حضرت زهرا(س)، دختر دردانه رسول خدا قرائت کرد.

دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) مکان علم‌آموزی برای مسلمانان جهان است

انتهای پیام
captcha