کم‌رنگی موقوفات قرآنی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4002653
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

کم‌رنگی موقوفات قرآنی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موقوفات قرآنی در استان و به‌ویژه شهر تبریز از درصد کمی برخوردار است، اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی و مباحث مربوط به این کتاب آسمانی نیازمند توسعه موقوفات قرآنی هستیم.

کمرنگی موقوفات قرآنی در آذربایجان‌شرقیحجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه موقوفات قرآنی در استان و به‌ویژه شهر تبریز از درصد کمی برخوردار است، اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی و مباحث مربوط به این کتاب آسمانی نیازمند توسعه موقوفات قرآنی هستیم و ضرورت دارد فعالان و پیشکسوتان قرآنی در این عرصه پیشگام و فعال شوند زیرا جامعه قرآنی باید صاحب موقوفات قرآنی باشد.

وی گفت: تبریز شهر علامه طباطبایی نیازمند مجموعه عظیم قرآنی است و باید با تلاش بیشتر در این عرصه بتوانیم مظلومیت از قرآن را برطرف کنیم.

حسنی با اشاره به تشویق قرآن به سنت حسنه وقف، اظهار کرد: قرآن کریم انسان‌ها را برای سبقت گرفتن در کارهای خیر تشویق کرده و بیان می‌کند که انسان در صورت گذشتن از خواسته‌هایش، می‌تواند به چیزهایی که می‌خواهد برسد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که از ابتدای بنای دین اسلام، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جزو پیشتازان کار خیر بودند، افزود: پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و سایر امامان معصوم(ع)، موقوفات و کارهای خیر بسیاری از خود به یادگار گذاشته و بر این اساس اسلام، دارای فرهنگی خیر پرور است.

وی ادامه داد: مسلمانان به‌ویژه شیعیان همچنان بعد از ۱۴۰۰ سال با تأثی به سیره اهل‌بیت(ع) در عرصه‌های مختلفی چون دستگیری از نیازمندان، احداث مدرسه، مسجد، بیمارستان و غیره پیشتاز هستند.

حسینی، با اشاره به وجود ۸۰۰ نوع خدمت وقفی در کشور، یادآوری کرد: بسیاری از این خدمات که در استان ارائه می‌شود در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی، رفع آسیب‌های اجتماعی و پاسداشت مسائل فرهنگی و اجتماعی است. هم اکنون ۴۵۰ مجموعه آموزشی در استان در عرصه وقف در حوزه علم و دانش و ۶ بیمارستان فقط در شهر تبریز به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
captcha