آغاز ثبت‌نام نخستین جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی»
کد خبر: 4002051
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

آغاز ثبت‌نام نخستین جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی»

طی مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» در قالب عکس، پوستر، خوشنویسی، مقاله و دلنوشته، ثبت‌نام این جشنواره آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، دومین جلسه «شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی» با حضور امام جمعه کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان امروز،11مهرماه در محل دفتر امام جمعه شهر کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در ابتدای این جلسه با تسلیت مراسم پایانی ماه صفر، بیان کرد: بر اساس مصوبه اخیر جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدویت به مناسبت قرار گرفتن دو عید نیمه شعبان در سال جاری، اولین جشنواره خانواده و سبک زندگی مهدوی در قالب عکس، پوستر، خوشنویسی، مقاله و دلنوشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با رونمایی از پوستر و فراخوان کار جشنواره از امروز آغاز خواهد شد و آخرین مهلت آثار 10 بهمن ماه سال جاری است، گفت: اختتامیه جشنواره 27 اسفندماه امسال برگزار خواهد شد که امیدواریم مشارکت جدی در این رویداد انجام شود.

علیزاده در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: ترویج سبک زندگی مهدوی در جامعه، تربیت نسل مهدوی، مهدی باوری در خانواده و توصیف خانواده مهدوی، آسیب شناسی خانواده در دوران غیبت، اصلاح سبک زندگی خانواده با رویکرد تمدن نوین اسلامی، تربیت انسان مهدوی در جامعه با زبان هنر، استفاده از ابزار قدرتمند هنر در جهت گسترش فرهنگ و نشانه‌های ظهور و غیره از جمله اهداف مورد نظر در این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر لزوم اطلاع‌رسانی ویژه و گسترده برای شرکت مردم در این جشنواره تأکید کرد و افزود: همه علاقه‌مندان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم با تشکر از عوامل اجرایی این جشنواره بیان کرد: جایگاه «شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی» در استان باید کاملاً راهبردی، با برنامه‌ریزی و هدف گذاری در راستای هدف بنیاد مهدویت باشد.

وی با بیان اینکه تشیع در ایدئولوژی و نگاه اعتقادی، منطقی‌ترین نگاه را به زندگی دنیا به عنوان مقدمی از آخرت دارد، گفت: در این نگاه رسیدن به هدف برای هر فرهیخته‌ای مقدور است و اوج این قله امید حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است که بهترین و ناب‌ترین حاکمیت را به تصویر می‌کشد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این نگاه در اعتقادات دیگر با این صراحت و گستردگی وجود ندارد، تصریح کرد: تشیع قوی‌تر از همه آینده را تصویر می‌کند و برای رسیدن به این آینده یک برنامه مدون با نگاه منطقی و فداکاری ایثار تا شهادت در دستور کار خود دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، خط سرخ شهادت و امید به آینده جهان و منجی را دو مقوله انسان ساز در مکتب اهل بیت دانست و گفت: ما با این ایدئولوژی قوی باید در چنین شوراهایی برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم تا به این هدف بزرگ نزدیکتر شویم.

رونمایی از پوستر و فرخوان اولین جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» از دیگر برنامه‌ای انجام شده در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha