علم در کنار تجربه ارزش می‌یابد
کد خبر: 4000903
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

علم در کنار تجربه ارزش می‌یابد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: آنچه که در طرح تحصیل که امروز گفته می‌شود ابتکاری است، اما به‌عنوان سنت حسنه دوران تمدن اسلامی بوده است، علم همراه با عمل و دانش همراه با کار نه تنها تئوری بلکه به‌عنوان تجربه، چراکه تجربه بالاتر از علم است. اگر فردی هر چقدر علم داشته باشد، اما تجربه نداشته باشد کم می‌آورد.

علم در کنار تجربه ارزش می‌یابدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ششم مهرماه با حضور در مدرسه ابتدایی قرآن و زندگی بیرجند به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: در تمدن اسلامی دانش همراه با کار است؛ تجربه بالاتر از علم است و اگر فردی هرچقدر علم داشته باشد اما تجربه نداشته باشد کم می‌آورد.

وی ضمن عرض تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت علامه حسن‌زاده آملی، گفت: آنچه که در طرح تحصیل که امروز گفته می‌شود ابتکاری است، اما به‌عنوان سنت حسنه دوران تمدن اسلامی بوده است، علم همراه با عمل و دانش همراه با کار نه تنها تئوری بلکه به‌عنوان تجربه است، چراکه تجربه بالاتر از علم است.

عبادی ادامه داد: دشمنان در قبل از انقلاب اسلامی فقط تئوری‌ها را برای مردم در نظر می‌گرفتند و کارها را همان قدری به سایر افراد ایرانی می‌آموختند که استعمارگران خود نیاز داشتند.

وی یادآور شد: بیشتر وقت انقلاب اسلامی را با انواع جنگ‌های نظامی، روانی و اقتصادی پر‌ کردند تا ما به این موضوعات نرسیم، اما این پیشرفت‌هایی که با همه تهدیدها، کارشکنی‎ها و تحریم‎ها حاصل شده؛ دشمنان را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام
captcha