سینا طباخی به کشور بازگشت / ارتباط قهرمانان را با ایجاد باشگاه قرآنی منسجم خواهیم کرد + فیلم و عکس
کد خبر: 4000559
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
پس از دریافت رتبه اول رشته حفظ کل مسابقات قرآن کرواسی /

سینا طباخی به کشور بازگشت / ارتباط قهرمانان را با ایجاد باشگاه قرآنی منسجم خواهیم کرد + فیلم و عکس

نماینده کشورمان در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی کرواسی از سطح خوب این رقابت‌ها، رقبای خود، داوری مناسب و برنامه‌ای که برای آتی خود در نظر گرفته است و مصمم بودن برای کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی کشورمان سخن گفت و نیز رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف نیز بر حمایت جدی از قهرمانان قرآنی کشور با تشکیل باشگاه قرآنی تأکید دوباره‌ای داشت.

سینا طباخی، رتبه اول مسابقات کرواسیبه گزارش خبرنگار ایکنا، سینا طباخی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی و حائز رتبه اول رشته حفظ کل، شامگاه یکشنبه، چهارم مهرماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شد. حسین طرقی، پیشکسوت و حافظ کل قرآن کریم، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز و همچنین محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن از طباخی استقبال کردند. این حافظ کل قرآن در بدو ورود طی گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: تا به حال در مسابقه‌ای با این کیفیت و سطح حضور نداشتم. تمرکز این دوره از مسابقات کرواسی، صرفاً بر روی حفظ کل بود برای همین رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ بود. خیلی خوشحالم که این توفیق نصیبم شد که عنوان نفر برگزیده را دریافت کنم.

گزارش تصویری ورود سینا طباخی به کشور

طباخی افزود: پیش از اینکه به این مسابقات اعزام شوم از دوستانی که قبلاً در  این رویداد حضور داشتند، تحقیقات لازم را انجام دادم تا بدانم به چه طریق می‌توان کسب رتبه داشت. در این مسابقات، نمایندگانی از سی کشور حضور داشتند، پس باید رقیبان بسیاری را پشت سر می‌گذاشتم البته رقیبان اصلی من از مالزی و آمریکا بودند که عنوان دوم و سوم این دوره را به خود اختصاص دادند. داورها از شش کشور انتخاب شده بودند. قضاوت اعضای هیئت داوری بسیار عالی بود و به شخصه هیچ نقدی به آنها ندارم.

سینا طباخی، رتبه اول مسابقات کرواسی

این حافظ کل قرآن درباره برنامه آتی خود گفت: باید این نکته را مد نظر قرار داد که موفقیت در مسابقات قرآن مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند چون باید خود نیز عامل به قرآن باشیم. تلاش خواهم کرد در مسابقات بین‌المللی ایران نیز به موفقیت دست یابم. در ضمن تصمیم دارم با راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی، جوانان را در حوزه حفظ قرآن تربیت کنم.

سینا طباخی به کشور بازگشت / ارتباط قهرمانان را با ایجاد باشگاه قرآنی منسجم خواهیم کرد

همچنین مهدی قره‌شیخلو، در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشرفت کشورها، تجلیل از نخبگان آن سرزمین است. در عرصه امور قرآنی نیز وضعیت این‌گونه است به ویژه که امروزه ما جوانان بسیار موفقی داریم که در عرصه تلاوت و حفظ قرآن به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردند از جمله این نخبه‌ها سینا طباخی، حافظ خوب کشورمان است که در بیست‌سالگی توانست در یک مسابقه بین‌المللی به عنوان برگزیده انتخاب شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: باید با سیاست‌های تشویقی به جوانانی که در این حوزه به موفقیت دست می‌یابند انگیزه داد تا بدانند کاری که آنها انجام می‌دهند، دیده می‌شود، این امر سبب خواهد شد، جوانان بیشتری به سمت حفظ و تلاوت قرآن کریم سوق پیدا کنند.

سینا طباخی به کشور بازگشت / ارتباط قهرمانان را با ایجاد باشگاه قرآنی منسجم خواهیم کرد

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در پاسخ به این سؤال که برای نخبگان قرآنی چون سینا طباخی چه برنامه‌ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت؟ تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نزدیک به ۲۵۰ عنوان رتبه‌های جهانی به همت جوانان این سرزمین حاصل شده است که نشان از درخشش قاریان و حافظان ایرانی دارد. در این راستا نیاز است تا تشکیلاتی منسجم ایجاد شود تا این نخبه‌ها با هم تعامل داشته باشند هم اینکه بتوانند تعاملات بین‌المللی با قاریان خارجی برقرار کنند. درصددیم تا یک باشگاه قرآنی راه‌اندازی کنیم. امیدواریم، این خواسته تا پایان سال محقق شود.

سینا طباخی، رتبه اول مسابقات کرواسی

یادآوری می‌شود، پس از آن که دعوتنامه از کشور کرواسی برای اعزام حافظ کل قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دریافت شد، کمیته اعزام و مرکز امور قرآنی سازمان، اقدام به برگزاری آزمون انتخابی کردند. بر همین اساس از حافظان کل که طی دو سال اخیر در مسابقات سراسری قرآن کریم (۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) حائز رتبه شده بودند، دعوت شد تا در آزمون انتخابی حضور داشته باشند. از بین ۱۳ برگزیده ۱۲ نفر در آزمونی که ۱۴ شهریورماه 1400 برگزار شد، حضور یافتند تا خروجی این آزمون معرفی سینا طباخی از استان آذربایجان شرقی به مسابقات قرآن کرواسی باشد.

سینا طباخی به کشور بازگشت / ارتباط قهرمانان را با ایجاد باشگاه قرآنی منسجم خواهیم کرد + عکس

کرواسی برای اعزام متسابقان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته بود که از جمله آنها تزریق هر دو دُز واکسن کروناست. همچنین شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید زیر ۲۷ سال سن داشته باشند.

آخرین دوره‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی برگزار شده بیست و ششمین دوره این مسابقات بوده که مهرماه سال ۱۳۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا برگزار شد که طی آن رقابت‌های نمایندگان کشورمان در رشته قرائت و حفظ کل قرآن به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. مسابقات کرواسی از جمله مسابقاتی است که حضور نمایندگان ایران در آن اغلب همراه با موفقیت بوده است.

گزارش از داود کنشلو

انتهای پیام
captcha