پنجمین دوره طرح قرآنی «شجره طیبه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3999280
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع)؛

پنجمین دوره طرح قرآنی «شجره طیبه» برگزار می‌شود

پنجمین دوره طرح قرآنی «شجره طیبه» ویژه نخبگان قرآنی نوجوان پسر از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) با هدف تربیت حافظ قرآن کریم در یک دوره یک ساله برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف، مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان بانوی کرامت طی سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ فراگیر پسر در طرح‌های بلندمدت چهار تا شش سال حفظ قرآن کریم این مرکز شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: با گذشت زمان و ارتقای پایه تحصیلی و همچنین افزایش تکالیف درسی به‌دلیل فرسایش روحی و حجم زیاد برنامه درسی، فراگیران شرکت‌کننده در طرح‌های بلندمدت ریزش کرده و برنامه حفظ قرآن را رها می‌کنند.

وی افزود: برای اینکه قرآن‌آموزان مرکز به‌دلیل طولانی شدن برنامه حفظ دچار ریزش نشوند، مرکز قرآن و حدیث از میان نخبگان قرآنی پسر مرکز که موفق به حفظ ۱۰ یا ۱۵ جزء از قرآن کریم در برنامه حفظ طولانی‌مدت شده‌اند، اقدام به گزینش برای طرح قرآنی «شجره طیبه» کرده است.

مشرف بیان کرد: طرح قرآنی «شجره طیبه» مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) طرحی است که در قالب آن، قرآن‌آموزان نخبه نوجوان در مدت زمان یک سال به‌صورت گروهی بدون ریزش شرکت‌کنندگان برنامه حفظ کل قرآن را به اتمام می‌رسانند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان بانوی کرامت با تأکید بر اینکه طرح قرآنی «شجره طیبه» در حال حاضر با ۳۲ فراگیر شامل ۱۲ بزرگسال و ۲۰ نوجوان پسر در حال دنبال شدن است، تصریح کرد: نقطه قوت این طرح این است که فراگیران اگر در مدت یک سال نتوانند حافظ کل قرآن شوند حداقل می‌توانند در این مدت برنامه حفظ خود را به اتمام رسانده و محفوظات خود را به‌صورت گروهی تمام کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سایر طرح‌های یک ساله به‌دلیل اینکه فراگیران از پایه اقدام به حفظ قرآن می‌کنند و توانایی خود را در حفظ مورد آزمون قرار نداده‌اند به مرور با فشرده شدن برنامه آموزشی حفظ و برنامه تحصیلی ریزش کرده و در نهایت از یک کلاس ۵۰ نفره به جز تعداد اندکی باقی نمی‌ماند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان بانوی کرامت تصریح کرد: در قالب طرح «شجره طیبه» فراگیران اضافه بر انجام برنامه آموزشی حفظ، کلاس‌های تخصصی روش ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن کریم را متناسب با گروه سنی خود پشت سرگذاشته و در قالب برنامه‌های اردویی و برنامه‌های آموزشی، مهارت‌های علمی و آموزشی متناسب با پایه تحصیلی خود را فرا می‌گیرند.

وی اظهار کرد: برگزاری آزمون‌های تحصیلی به‌صورت غیرحضوری با موافقت آموزش و پرورش از دیگر امتیازهای مرکز قرآن و حدیث برای فراگیران طرح قرآنی «شجره طیبه» است.

مشرف یادآور شد: پس از اتمام طرح «شجره طیبه» فراگیران در قالب گروه‌های ۸۰ تا ۱۰۰ نفره برنامه تثبیت محفوظات را پیگیری می‌کنند تا اتمام برنامه آموزشی و فارغ شدن از آموزش موجب فراموشی محفوظات فراگیران نشود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره‌های حفظ قرآن کریم و دیگر دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به‌صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی می‌توانند از سوم تا ۱۶ مهرماه با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث از طریق سامانه آموزشی Qhkarimeh.ir در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

انتهای پیام
captcha