آغاز ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع)
کد خبر: 3998672
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع)

رئیس مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تشریح فصول و برنامه‌های آموزشی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: ثبت‌نام دوره جدید آموزشی این مرکز از سوم تا شانزدهم مهرماه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف، رئیس مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، به بیان نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی این مرکز پرداخت و اظهار کرد: مرکز قرآن و حدیث در طول سال سه بازه زمانی ثبت‌نام دارد که شامل فصل آموزشی تابستان، پاییز و زمستان، زمستان و بهار است. هر فصل آموزشی در طی 16 هفته برگزار شده و در پایان برگزاری کلاس‌ها به قرآن‌آموزان گواهینامه اعطا می‌شود.

وی در ادامه گفت: ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی امسال از سوم تا شانزدهم مهر انجام می‌شود که شامل دوره‌های قرائت، حفظ، معارف قرآن و حدیث، مداحی و تربیت مربی است؛ برگزاری دوره‌ها به دو شکل حضوری و غیرحضوری یا مجازی است که در صورتی که محدودیت برگزاری کلاس‌های حضوری طبق تصمیم ستاد ملی کرونا وجود نداشته باشد، خود فرد می‌تواند نوع شرکت در کلاس را انتخاب کند.

مشرف یادآور شد: این دوره‌های آموزشی به زبان‌های انگلیسی و اردو نیز برگزار می‌شود که به‌زودی آموزش به زبان عربی نیز اضافه می‌شود و محدوده سنی ثبت‌نام کلاسها از شش سال به بالا است.

وی تصریح کرد: افرادی که برای ثبت‌نام در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن مراجعه می‌کنند سنجش آغازین انجام شده و براساس سطح مهارت توسط کارشناس قرآنی راهنمایی می‌شوند که در چه دوره‌ای شرکت کنند؛ همچنین کسانی که در دوره تربیت مربی شرکت می‌کنند باید دوره‌های آموزشی را طی کرده و به سطحی از مهارت رسیده باشند که توسط کارشناسان مرکز تعیین سطح شده و نحوه آموزش به دیگران را فرا می‌گیرند.

رئیس مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر در ادامه بیان کرد: الزامی به اینکه قرآن‌آموزان این مهارت‌ها را در حرم مطهر فراگرفته باشند نیست و در هر مرحله‌ای از سایر مراکز و مؤسسات قرآنی به مرکز قرآن و حدیث حرم مراجعه کنند، پذیرای آنها هستیم.

وی افزود: ثبت‌نام از طریق سایت به نشانی Qhkarimeh.ir انجام می‌شود و آدرس اینترنتی مرکز در پیام‌رسان‌ها نیز Qhkarimeh.ir است.

مشرف در پایان گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر، آقایان از ساعت 15 تا 20 با شماره 025-37175530 و بانوان از ساعت 9 تا 14 با شماره 025-37175505 تماس بگیرند؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات در خصوص آموزش مجازی از ساعت 9 تا 14 با شماره 025-37175507 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha