ضرورت تولید نمایش‌‌های دفاع مقدس با موضوع شهدای قم
کد خبر: 3998653
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
پیشکسوت تئاتر قم تأکید کرد؛

ضرورت تولید نمایش‌‌های دفاع مقدس با موضوع شهدای قم

عضو هیئت‌ داوران جشنواره افلاکیان گفت: استان قم از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه ایثار و شهادت برخوردار است و از هنرمندان استان انتظار می‌رود که جان‌فشانی‌های ایثارگران و شهدای قم را به شکل مطلوبی در آثار نمایشی خود منعکس کنند.

ضرورت تولید نمایش‌‌های دفاع مقدس با موضوع شهدای قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، محمدرضا آزاد، عضو هیئت داوران جشنواره افلاکیان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، گفت: هنر نمایش ابزار بسیار مناسبی برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هنر نمایش خیابانی در قم برای ترویج مبانی انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: تاکنون از این ظرفیت به شکل گسترده‌ای استفاده نشده است، در حالی که این‌گونه از نمایش نیازمند سالن و زیرساخت‌های خاصی نیست و در عین حال با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و تأثیرگذار است.

عضو هیئت داوران جشنواره افلاکیان با قدردانی از برگزاری این جشنواره، گفت: فعالیت بسیاری از هنرمندان و هنرجویان تئاتر قم از زمان شیوع کرونا تعطیل شده بود، اما جشنواره افلاکیان بهانه خوبی شد تا این عزیزان دوباره گروه تشکیل دهند و نمایش تولید کنند.

آزاد، توجه به موضوع دفاع مقدس را یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره افلاکیان دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم تاریخ انقلاب به‌شمار می‌رود که به لحاظ روایی نیازمند استفاده از ظرفیت هنر است و برگزاری این جشنواره می‌تواند برای جامعه یادآور فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

این پیشکسوت تئاتر قم تصریح کرد: برگزاری جشنواره در وضعیت کرونایی بسیار سخت بود، اما با همت دست‌اندرکاران و گروه‌های هنری قم، این رویداد برگزار شد و امیدواریم با فروکش کردن کرونا شاهد اجراهای شش گروه برتر جشنواره در مناطق مختلف شهر و استقبال مردم عزیز قم باشیم.

عضو هیئت داوران جشنواره تئاتر افلاکیان در رابطه با کیفیت آثار این جشنواره، گفت: متن‌های ارسال شده به جشنواره برای قدم اول خوب بود، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشت.

آزاد با بیان اینکه استان قم از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه ایثار و شهادت برخوردار است، افزود: لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در بسیاری از عملیات‌های هشت ساله دوران جنگ نقش‌آفرین و مؤثر بود و شهدای نام‌آوری را تقدیم انقلاب کرد، همین مسئله باعث می‌شود تا ما توقع بیشتری از هنرمندان برای ارائه نمایشنامه‌های قوی‌تر با موضوع شهدای قم داشته باشیم.

این پژوهشگر و مدرس تئاتر قم افزود: توقع ما این است که این حجم از رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران استان قم در متن‌های نمایشی بازتاب پیدا کند.

عضو هیئت داوران جشنواره افلاکیان بر لزوم استمرار برگزاری این جشنواره تأکید کرد و گفت: امیدوارم با تداوم این جشنواره، فرصت دوباره‌ای در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا آنها با مطالعه و نگارش متون قوی‌تر، تلاش ایثار و مقاومت رزمندگان و شهدای استان قم را در آثار خود بازتاب دهند.

انتهای پیام
captcha