صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند صحت ندارد
کد خبر: 3998229
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند صحت ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با رد شایعات در مورد دریافت کارت واکسن توسط افرادی که واکسن نزده‌اند، گفت: صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، صحت ندارد.

به گزارش ایکنا از قم، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، 27 شهریورماه  در گفت‎وگو با خبرنگاران، گفت: اطلاعات درج شده در کارت‌های واکسن از سامانه کشوری برداشت می‌شود و هر تغییر عمدی یا سهوی در نوع واکسن تزریق شده باعث توقف کلی روند می‌شود.

وی افزود: آن دسته از افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی را که به نام متقاضی است، کارت واکسن خود را دریافت کنند.

محبی واکسیناسیون را امری الزامی دانست و ادامه داد: در آینده نزدیک ارائه خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، تهیه بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اقامت در هتل منوط به داشتن کارت واکسیناسیون خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: استعلام تمامی کارت‌های واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت به‎صورت آنلاین انجام می‌شود و با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: اخیراً در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه افرادی که واکسن نزده‌اند به طریقی کارت واکسن تهیه کرده‌اند که این موضوع صحت نداشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha