وبینار «تیم‌سازی ویژه استارتاپ‌های فرهنگی» در قم برگزار شد
کد خبر: 3997715
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

وبینار «تیم‌سازی ویژه استارتاپ‌های فرهنگی» در قم برگزار شد

وبینار تیم‌سازی و جذب همکار ویژه استارتاپ‌های فرهنگی به همت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام امین حقیقت‌نژاد، فرمانده قرارگاه فرهنگی میثم تمار در این وبینار موفقیت کار تیمی و تشکیلاتی را در گرو عمل به آیه ۳۲ سوره زخرف دانست و اظهار کرد: ریشه کار تیمی و تشکیلاتی در چیست و چه زمان موفق می‌شوند؟ اگر به این آیه دقت کنیم، عمل می‌شود.

وی ادامه داد: هر انسانی که می‌خواهد یک تشکیلاتی را راه بیندازد و یک تیم قوی داشته باشد، باید به این سؤال پاسخ دهد که تشکیلات من چه نیازی از مخاطبم را باید پاسخ دهد؟ برای جذب در تشکیلات یک سری موانع داریم که باید برطرف شود و این موانع بر اساس نیازها تحمیل شده است، پس عامل حرکت انسان‌ها، نیاز است.

حقیقت‌نژاد، آرمان را اولین مانع در راه‌اندازی یک تشکیلات دانست و بیان کرد: ترسیم مطلوبیت، دور از دسترس فرامادی است که ارزش هزینه کردن دارد، ترسیم مطلوبیت یعنی آن اتفاق برای فرد مطلوب و خوشایند باشد.

وی به تبیین تفاوت آرمان و مأموریت پرداخت و تصریح کرد: آرمان با مأموریت فرق دارد و به مأموریت جهت می‌دهد.

حقیقت‌نژاد با بیان اینکه انسان‌ها بر اساس آرمان‌ها وارد تشکیلات می‌شوند، افزود: جذب زیرساختی، جذبی است که بر اساس آرمان باشد؛ پس باید آرمان خیلی جذاب باشد. لذا، برای تشکیل یک تشکیلات، آرمانش را درست کنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی میثم تمار با بیان اینکه آرمان باید ترسیم داشته باشد، مطلوب باشد، در دسترس باشد و فرامادی باشد، گفت: معنویت از مهمترین راه‌ها در کار تشکیلاتی است. در برابر کسانی که آرمان را قبول دارند ولی می‌گویند دست نیافتنی است، باید مراقب باشید که شما را ناامید نکنند و برای این مدل انسان‌ها هدف کوتاه و کوچک را ترسیم کنیم.

انتهای پیام
captcha