۶۵ زندانی در قم به آغوش خانواده خود بازگشتند
کد خبر: 3997653
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

۶۵ زندانی در قم به آغوش خانواده خود بازگشتند

۶۵ نفر از زندانیان استان قم همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور رئیس‌کل دادگستری و مسئولان دیگر استانی از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی قم آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

به گزارش ایکنا، به نقل از دادگستری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس‌کل دادگستری استان قم اظهار کرد: در بازدیدی که از زندانهای قم انجام شد مقدمات اعطای مرخصی پایان حبس ۶۵ نفر از زندانیان فراهم و این افراد از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: این زندانیان از کسانی بودند که مرتکب جرایم سبکی شدند که با تأیید حُسن اخلاق آنها، با ارفاق قانونی مرخصی پایان حبس، چند ماه زودتر از اتمام حبس‌شان از زندان آزاد شدند.

مظفری افزود: افرادی که مرتکب سرقت و جرایم سنگین شده‌اند از این ارفاقات بهره‌ای نمی‌برند، چراکه آزادی آنان مضرر آرامش جامعه است.

رئیس‌کل دادگستری قم درباره وضعیت زندان‌های این استان، بیان کرد: در بازدید‌هایی که از زندان‌های قم مکررا انجام شده است، تمام اصول و حق زندانیان با مدیریت خیلی خوبی رعایت می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درخواست‌های زندانیان رسیدگی شده و بابت تکریمی که از زندانیان می‌شود باید مدیران زندان را تقدیر کرد.

وی با اشاره به واکسیناسیون زندانیان نیز گفت: واکسیناسیون زندانیان مطابق دستورالعمل‌های مربوطه در تاریخ‌های مشخص انجام شده است و مشکلی از نظر کنترل بیماری کرونا در زندان‌های استان وجود ندارد.

در پایان رئیس‌کل دادگستری استان قم به همراه دادستان و قاضی ناظر زندان به‌صورت چهره به چهره با زندانیان بند نسوان و بندهای مردان دیدار و ضمن استماع درخواست‌های آنان، دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام
captcha