نشست‌ روحانی مدافع حرم «شهید بیاضی زاده» در قم برگزار شد
کد خبر: 3997308
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
با هدف تبیین مهرواره اوج؛

نشست‌ روحانی مدافع حرم «شهید بیاضی زاده» در قم برگزار شد

سومین دوره از سلسله نشست‌های روحانی مدافع حرم «شهید بیاضی زاده» با هدف هماهنگی و هم اندیشی در اجرای مهرواره اوج به صورت دو روزه در قم برگزار می‌شود که روز اول آن امروز دوشنبه 22شهریور ماه برگزار شد.

سومین دوره از سلسله نشست‌های «شهید بیاضی زاده» در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، سومین دوره از سلسله نشست‌های روحانی مدافع حرم «شهید بیاضی زاده» با هدف هماهنگی و هم اندیشی در اجرای مهرواره اوج و با حضور مدیران کل اداره تبلیغات اسلامی استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قزوین، همدان و معاونین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه راهیاری بنیاد هدایت در سالن همایش وصال مجموعه یاوران مهدی(ع) امروز در شهر مقدس قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و فردا 23شهریور ماه نیز دومین روز این همایش برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست دو روزه حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی بیان کرد: مهرواره‌های محله همدل و اوج در حقیقت تمرینی است تا اراده و ظرفیت‌های کشور و مردم را پای کار پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی بیاوریم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت، ضمن قدردانی از زحمات معاونین فرهنگی سازمان تبلیغات و راهیاران شهرستانی گفت: هدف مهم این نشست قدردانی از زحمات مدیران شهرستانی و راهیاران است.

معاون راهبری بنیاد هدایت ضرورت برگزاری نشست شهید بیاضی زاده را یادآور شد و گفت: آنچه این ضرورت را به وجود آورده است دستور رهبر معظم انقلاب برای ارتقای خدمت رسانی و محور قرار دادن مسجد در این کار بود؛ این آرزوی ما بود که روزی ایشان ما را مورد خطاب قرار دهد و اکنون در مهرواره اوج این آرزو محقق شده است.

وی افزود: مهرواره اوج طرح سازمان تبلیغات نیست، بلکه تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب است؛ در حال حاضر یک فرصت طلایی که مدت‌ها منتظر آن بوده‌ایم فراهم شده است؛ باید تلاش کنیم مسجد را محور قرار دهیم و لازمه آن آموزش امامان و تقویت انگیزه آن‌ها است.

محلاتی با تأکید بر طراحی درست برای ارتقای امامان، بیان کرد: مدیران شهرستانی باید در این خصوص آموزش ببینند و این آموزش در دایره آموزش‌های ضمن خدمت تعریف می‌شود.

معاون راهبری بنیاد هدایت با اشاره به تفاوت‌های مهرواره اوج با مهرواره محله همدل گفت: ما در مهرواره اوج بنا داریم تا یک گام به جلوتر برداریم و راه‌های حل مسئله بیابیم.

وی تصریح  کرد: ارتقای کیفی خدمت رسانی مساجد یکی از از اهداف مهرواره اوج است و به دنبال این هستیم تا امامان و مردم با فرایند حل مسئله آشنا شوند و ریشه مسائل و مشکلات را بیابند.

مدل راهیاری، بهترین مدل آموزش امامان

حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت در ادامه این نشست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: برای اینکه مسئله‌های مردم و جامعه اسلامی حل شود باید حلقه‌های میانی شکل بگیرد.

مدیر عامل بنیاد هدایت ادامه داد: حلقه‌های محله محور، مسجد محور و امام محور مهم‌ترین حلقه‌های میانی، است و امام مسجد نیز در کار این حلقه‌های میانی محور است.

وی عنوان کرد: مدل‌های حکمرانی مختلفی نظیر مدل سوسیالیستی و لیبرال وجود دارد، اما آنچه امروز در مقابل این مدل‌ها قرار گرفته است مدل حکمرانی امت، امامت است.

میرمحمدیان تصریح کرد: راهیاران مهمترین حلقه اتصال به امامان هستند و ابزارهایی نظیر کارگاه، رویداد برگزار کردن، محتوا ارائه دادن و تجربه نگاری می‌تواند به کمک راهیاران بیاید تا با کمک آن امامان را ارتقا دهند.

مدیر عامل بنیاد هدایت از مدل‌های مختلف آموزشی یاد کرد و گفت: بسیاری از این مدل‌ها کارآیی لازم را ندارند و مدلی که راهیار برای آموزش امامان برگزیده‌ایم مدل راهیاری است.

شبکه سازی در حل مسائل؛ گام مهم مهرواره اوج

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش دبیر اجرایی مهرواره اوج وجه نامگذاری این طرح را دستور رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: گام مهمی که در مهرواره باید برداشته شود، شبکه سازی در حل مسائل است؛ باید نگاه به مسائل تغییر کند و این در شبکه سازی اتفاق می‌افتد.

دبیر اجرایی مهرواره اوج افزود: روش آموزشی گعده یکی از ویژگی‌های مهرواره اوج است و شبکه سازی با مدل گعده محقق می‌شود.

وی نگاه ویژه به امامان اهل سنت را یکی از برنامه‌های مورد نظر در مهرواره اوج دانست و گفت: درصدد هستیم تا این افراد را شناسایی کنیم؛ بسیاری از این افراد در کارهای خیر دخیل هستند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها بهره برد.

روش های مرسوم آموزشی کارآیی لازم را ندارند

حجت‌الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در ادامه این نشست با اشاره به عدم کارآیی روش های آموزشی مرسوم برای ارتقای امامان اظهار کرد: روش‌های کارگاهی یکی از روش‌های خوب برای توانمندسازی نیروها است و حسن آن ارتباط دو طرفه و تحقق امر آموزش بدون ارائه یک طرفه است؛ بر همین مبنا بنیاد هدایت روش آموزشی گعده را طراحی کرده است.

قائم مقام بنیاد هدایت افزود: راهیاری مدلی است که در آن راهیار با استفاده از دانش و تجربیات به ارتقای توانمندی‌های امام می‌پردازد.

وی با اشاره به خصوصیات راهیار موفق، تصریح کرد: مدل راهیاری ابلاغی و دستوری نیست و کار همراه با اقناع پیش می‌رود و راهیار باید در کنار امام باشد و همگام او حرکت و او را رشد دهد.

یکی دیگر از سخنرانان نشست حجت‌الاسلام مجتبی رضایی مسئول بخش ارزیابی بنیاد هدایت، در سخنان خود اهمیت ارزیابی امامان جماعات را یادآور شد و گفت: نسخه‌هایی که برای امامان پیچیده می‌شود باید مبتنی بر ارزیابی آن‌ها و نقاط و ضعف‌شان باشد.

وی با اشاره به فواید ارزیابی امامان مساجد، گفت: رشد یک تشکیلات منوط به ارزیابی درست از وضعیت خود است و با این کار نقاط قوت و ضعف یک مجموعه روشن می‌شود.

جایگاه ویژه راهیاران

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عارفی زاده با اشاره به جایگاه راهیاران شهرستانی گفت: تقسیم بندی راهیاران به منطقه‌ای، استانی و شهرستانی به معنی تفاوت جایگاه‌های راهیاران نیست؛ بلکه راهیاران شهرستانی در کف میدان هستند و این دلیلی بر اهمیت جایگاه‌شان است.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا گعده‌ها به بهترین شکل برگزار شود؛ استفاده از تجارب موفق، هم‌افزایی روشی در حل مسائل، بازخوردگیری و مواردی از این دست موفقیت گعده را با خود به همراه دارد.

عارفی زاده حریت در اظهار نظر، کار تشکیلاتی، تقویت گفتمان انقلابی و بالا رفتن صبر امامان را بخشی از اتفاقاتی دانست که با پیاده سازی مدل گعده، اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha