پرداخت زکات نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغ همه دستگاه‌ها است
کد خبر: 3996531
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام سید فرج الله پژمان:

پرداخت زکات نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغ همه دستگاه‌ها است

امام جمعه شهر چیتاب گفت: پرداخت زکات از سوی مردم باعث فقرزدایی، عمران، آبادانی و پیشرفت هر منطقه و حتی کشور می‌شود که باید همه دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و تبلیغ اقدام کنند.

پرداخت زکات باعث فقرزدایی می شود

حجت‌الاسلام سید فرج الله پژمان، امام جمعه شهر چیتاب و بخش کبگیان در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام بر پرداخت زکات توسط مردم تأکیدات فراوانی شده و ما می‌بینیم در مناطقی که به این مهم توجه شده عمران و آبادانی خوبی نیز صورت گرفته است. پرداخت بیشتر زکات نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ بیشتر دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه است.

امام جمعه شهر چیتاب افزود: پرداخت زکات از سوی مردم فاصله طبقاتی را نیز کاهش می‌دهد و در جهت حال محرومین و کمک به آنان هزینه می‌شود.

پژمان تصریح کرد: چنانچه پرداخت زکات به‌صورت فراگیر انجام شود شاهد توسعه اقتصادی و جهش آن خواهیم بود، پس می‌توان نتیجه گرفت که دین مبین اسلام به دلایل عام المنفعه مردم در جهت رفاه مردم و محرومین بر پرداخت زکات تأکید داشته است.

امام جمعه شهر چیتاب با بیان اینکه پرداخت زکات در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد از سوی متولیان دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی، تبلیغی باید بیشتر نهادینه شود، ابراز کرد: این دستگاه‌ها باید اهمیت پرداخت زکات را بیشتر برای مردم نشان دهند.

 پژمان در پایان یادآور شد: در روستاهای محروم علی رغم وضعیت نامطلوب بسیاری از کشاورزان و دامداران به لحاظ اقتصادی از پرداخت سهم زکات خود صرف نظر نمی‌کنند، چراکه معتقدند پرداخت زکات یعنی برکت مال و شکرگزاری خداوند و عقیده آنان باز بر این است که با پرداخت زکات مال خود را حلال می‌کنند و خداوند به مال برکت چندین برابر می‌دهد و این نوع فرهنگ و عقیده قابل ستایش است و باید در همه جامعه با گسترش کار فرهنگی گسترده‌تر شود.

انتهای پیام
captcha