توانمندسازی متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در قالی‌بافی
کد خبر: 3995718
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

توانمندسازی متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در قالی‌بافی

نشست مشترک بین پیشران قالی‌بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم و دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم استان، در راستای توانمندسازی و نیز اتصال به بازار متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در قم در حوزه قالی‌بافی برگزار شد.

توانمندسازی متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در قالی بافیبه گزارش ایکنا از قم، نشست مشترک بین پیشران قالی‌بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم و دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم استان، با هدف افزایش تعاملات و همکاری‌ها،  16شهریورماه برگزار و تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه منعقد شد.

در ابتدای این نشست، یاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان در حال اجراست.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم اظهار کرد: این طرح شامل سه فاز شناسایی مزیت‌های شغلی، استعدادسنجی و ارزیابی و توانمندسازی و اتصال به بازار است، همچنین در طول اجرای پروژه مشاوره‌های عمومی و تخصصی به پیشران‌ها و متقاضیان طرح نیز ارائه می‌شود.

عباس خدابنده‌لو، پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در قم و مدیر کارگاه قالی‌بافی با اشاره به اینکه این مجموعه در حوزه قالی‌بافی ابریشم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: مواد اولیه و تجیهزات برای متقاضیان تهیه و در اختیار آنها قرار داده می‌شود، بنابراین کلیه طرح‌های موجود در این کارگاه، خاص و انحصاری این مجموعه است.

وی گفت: فروش قالی‌های ابریشم بازار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و به عنوان پرده، رومیزی، قاب و هدایا از آنها استفاده می‌شود، لذا صادرات این فرش‌ها ارزشمند است و قالی‌بافی یک هنر اصیل ایرانی است.

 خدابنده‌لو بیان کرد: امکان آموزش و نیز سفارش قالی‌بافی به متقاضیان مشاغل خانگی وجود دارد و آمادگی همکاری با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را داریم.

 در پایان جلسه، روند همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت و براساس تفاهم‌نامه انعقادی مقرر شد، در حوزه مشاغل خانگی متقاضیان جهت توانمندسازی و نیز اتصال به بازار به پیشران قالی‌بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha