برگزاری نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» در قرقیزستان
کد خبر: 3994611
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

برگزاری نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» در قرقیزستان

اداره دینی مسلمانان قرقیزستان نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» را مهرماه سال جاری در این کشور برگزار می‌کند.

برگزاری نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» در قرقیزستانبه گزارش ایکنا؛ ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه سال جاری) مسجد مرکزی بخش «بازار قورغان» استان جلال‌آباد قرقیزستان میزبان اولین مسابقه قرآن با عنوان «بهار قرآن» خواهد بود که از سوی اداره دینی مسلمانان قرقیزستان سازماندهی می‌شود.

تا ۱۵ سپتامبر همه داوران شهرها و استان‌ها در منطقه خود مسابقات انتخابی را در میان دانش‌آموزان مدارس حفظ قرآن و افرادی که مشغول حفظ قرآن هستند، برگزار و برندگان مجوز حضور در مسابقه ملی را دریافت می‌کنند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، مسابقه نهایی ۲۵ سپتامبر در مسجد مرکزی بخش بازار قورغان برگزار می‌شود و برای داوطلبان محدودیت سنی وجود ندارد.

حفظ کل قرآن با تلاوت و تجوید، حفظ ۲۰ جزء قرآن با تلاوت و تجوید و حفظ ۱۰ جزء قرآن با تلاوت و تجوید از بخش‌های مختلف مسابقه است و داشتن تابعیت قرقیزستان، شرکت تنها در یک بخش مسابقه، شرکت تنها در بخشی که برای آن ثبت نام شده است و ممنوعیت امتناع از مسابقه پس از ثبت نام از شرایط شرکت در این رقابت است.

تعداد شرکت‌کنندگان نیز محدودیتی ندارد و جوایز نفرات اول تا سوم رشته حفظ 10 جزء به ترتیب ۱۰۰ هزار صوم(واحد پول قرقیزستان)، ۷۰ هزار صوم و ۵۰ هزار صوم است.

برای مقام اول رشته حفظ 20 جزء نیز ۱۵۰ هزار صوم، مقام دوم ۱۰۰ هزار صوم و مقام سوم ۸۰ هزار صوم جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و مقام‌های اول تا سوم حفظ 30 جزء نیز به ترتیب ۲۰۰ هزار صوم، ۱۵۰ هزار صوم و ۱۰۰ هزار صوم دریافت خواهند کرد.

حامی این پروژه «اِرنست آکون‌بک‌اف»، بنیانگذار و رئیس مرکز پشتیبانی کشاورزان «بای دهقان» قرقیزستان است.

انتهای پیام
captcha